Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 14 września 2023 r., sygn. IV SA/Po 198/23

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Izabela Bąk - Marciniak Sędzia WSA Maciej Busz (spr.) Sędzia WSA Monika Świerczak po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 14 września 2023 r. sprawy ze skargi M. P. prowadzącego działalność gospodarczą pn. P. na zarządzenie pokontrolne Inspektor Ochrony Środowiska z dnia 17 stycznia 2023 r. nr [...] w przedmiocie wyeliminowania naruszeń oddala skargę w całości.

Uzasadnienie

IV SA/Po 198/23

Uzasadnienie

Inspektor Ochrony Środowiska, dalej "WWIOŚ lub organ", dnia 17 stycznia 2023 roku na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 20 lipca 1991 r. o Inspekcji Ochrony Środowiska (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1070 z późn. zm.) oraz ustaleń kontroli przeprowadzonej w dniach od 24.10.2022 r. do 19.12.2022 r. w firmie P. , [...] na terenie zakładu przy ul. [...], [...], udokumentowanych protokołem kontroli nr [...] wydał zarządzenie pokontrolne znak: [...], dalej ", którym zarządził w/w firmie :

1. Prowadzić ewidencję odpadów w sposób zgodny ze stanem rzeczywistym.

Termin realizacji: niezwłocznie po otrzymaniu zarządzenia.

Wyznaczył termin przesłania pisemnej informacji o zakresie podjętych i zrealizowanych działań służących wyeliminowaniu wskazanych w zarządzeniu naruszeń na dzień 30.01.2023 r.

W uzasadnieniu w/w zarządzenia wyjaśniono, że na podstawie ustaleń kontroli przeprowadzonej przez inspektorów Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w P. w dniach od 24.10.2022 r. do 19.12.2022 r. w firmie P. , [...] (dalej jako skarżący) na terenie zakładu przy ul. [...], [...], stwierdzono nieprawidłowości w zakresie przestrzegania wymagań ochrony środowiska. W związku z powyższym Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska w P. zarządził w punkcie 1 ich usunięcie.

Podczas kontroli stacji demontażu pojazdów prowadzonej przez M. P. pod adresem ul. [...], [...] zweryfikowano sposób prowadzenia demontażu pojazdów oraz klasyfikację odpadów powstających w wyniku demontażu. Ustalono, że w wyniku demontażu pojazdy są osuszane (pozbawiane płynów eksploatacyjnych), usuwane są akumulatory i inne elementy niebezpieczne oraz koła. Następnie tak przetworzone "wraki pojazdów" wyposażone w m. in. fotele, kokpity, zderzaki, reflektory klasyfikowane były błędnie jako odpad 16 01 17 (Metale żelazne) i pod tym kodem przekazywane do dalszego zagospodarowania. Zgodnie z decyzją Marszałka Województwa W. znak: [...] z dnia 13.04.2016 udzielającą pozwolenia na wytwarzanie odpadów z uwzględnieniem wymagań dla zezwolenia na zbieranie odpadów oraz zezwolenia na przetwarzanie odpadów w związku z prowadzeniem stacji i miejsca demontażu pojazdów, pod kodem 16 01 17 powinien być klasyfikowany odpad w postaci stopów żelaza.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00