Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 20 września 2023 r., sygn. I SA/Lu 10/23

Interpretacje podatkowe

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Halina Chitrosz-Roicka Sędziowie WSA Wiesława Achrymowicz WSA Andrzej Niezgoda (sprawozdawca) Protokolant Starszy asystent sędziego Karolina Orłowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 20 września 2023 r. sprawy ze skargi Gminy M. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 16 listopada 2022 r. nr 0111-KDIB3-1.4012.679.2022.2.MSO w przedmiocie podatku od towarów i usług I. uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną; II. zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz Gminy M. kwotę 680 zł (sześćset osiemdziesiąt złotych) z tytułu zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Zaskarżoną interpretacją indywidualną z dnia 16 listopada 2022 r., wydaną na wniosek Gminy M. , dalej: "wnioskodawca", "Gmina", "skarżąca", Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, dalej także: "organ", "organ interpretacyjny", uznał za nieprawidłowe stanowisko wnioskodawcy w zakresie zaliczenia do podstawy opodatkowania usług świadczonych na rzecz mieszkańców w związku z realizacją projektu: "Program wsparcia dla wymiany źródeł ciepła w indywidualnych domach jednorodzinnych na terenie Gminy M. " (Inwestycja I) oraz projektu: "Montaż instalacji OZE w Gminie M. - zadanie 1" (Inwestycja II), wyłącznie otrzymanego od mieszkańców wynagrodzenia przewidzianego w tych umowach, pomniejszonego o kwotę podatku należnego (pytanie nr 1 i 3). W pozostałej części organ uznał stanowisko podatnika za prawidłowe (pytanie 2 i 4).

Z uzasadnienia zaskarżonej decyzji i akt sprawy wynika, że wnioskiem z dnia 11 września 2022 r., uzupełnionym pismem z dnia 10 listopada 2022 r., Gmina zwróciła się o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie podatku od towarów i usług. Wniosek dotyczył kwestii, czy Gmina powinna zaliczyć do podstawy opodatkowania usług świadczonych na rzecz mieszkańców w związku z realizacją wskazanych Inwestycji wyłącznie otrzymane od mieszkańców wynagrodzenie przewidziane w zawieranych z nimi umowach, pomniejszone o kwotę podatku należnego, czy też zaliczyć do podstawy opodatkowania wskazanych usług kwoty otrzymanego od mieszkańców wynagrodzenia przewidzianego w umowach oraz dofinansowania otrzymanego w ramach realizacji projektów: Program wsparcia dla wymiany źródeł ciepła w indywidualnych domach jednorodzinnych na terenie Gminy M. i Montaż instalacji OZE w Gminie M. - zadanie 1, dalej: "Projekty" pomniejszone o przypadające na nie kwoty podatku należnego i wyliczenia podatku należnego metodą "w stu".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00