Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 22 września 2023 r., sygn. II SA/Kr 690/23

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący: SWSA Jacek Bursa (spr.) Sędziowie: SWSA Paweł Darmoń SWSA Sebastian Pietrzyk Protokolant: sekretarz sądowy Anna Bubula po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 22 września 2023 r. sprawy ze skargi M. L. na uchwałę Nr XCIV/2574/22 Rady Miasta Krakowa z dnia 14 września 2022 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru "Siewna" skargę oddala.

Uzasadnienie

Pismem z dnia 11 maja 2023 r. M. L. wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie skargę na uchwałę Rady Miasta Krakowa nr XCIV/2574/22 w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru "S. " w części terenów oznaczonych w planie jako: U.17 - przeznaczone pod usługi, zarzucając naruszenie:

a) art. 1 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 2 pkt 1, 2, 5 - 9, 12, ust. 3 i ust. 4, art. 3 pst. 1, art. 4 ust. 1 u. p. z. p. w zw. z § 33 ust. 1 planu miejscowego poprzez brak jakichkolwiek relacji i powiązań pomiędzy przeznaczeniem terenu U. 17 jako terenu pod zabudowę usługową a ustaleniami planu w zakresie zasad modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji na tym terenie oraz jego skomunikowania z drogami publicznymi, co wywiera negatywny ekonomiczny wpływ na zagospodarowaną przestrzeń, zaburza ład przestrzenny oraz walor urbanistyczny. Plan nie określa w żaden sposób zasad modernizacji, rozbudowy

i budowy systemów komunikacji na tym terenie oraz jego skomunikowania z drogami publicznymi, gdyż w części opisowej planu nie wymienia tak dróg publicznych jak i dróg wewnętrznych na terenie U. 17, nie opisuje układu komunikacyjnego na tym terenie oraz jego powiązania z droga publiczną KDZ.2 (tak w zakresie układu istniejącego jak i planowanego), zaś w zakresie terenu KK.2 i KK.1 dopuszcza jedynie lokalizację dróg wewnętrznych dla terenu kolejowego, ale nie określa w żaden sposób zasad ich budowy oraz parametrów technicznych, tak w- części opisowej, jak i na rysunku planu. Plan nie zawiera żadnych uwarunkowań i wymagań funkcjonalnych w zakresie modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji na tym terenie oraz jego skomunikowania z drogami publicznymi, pomimo tego, że Skarżący dwukrotnie wnosił uwagi do planu w zakresie układu komunikacyjnego terenu U. 17 oraz jego powiązania z drogami publicznymi, wskazując na ograniczenia i trudności związane ze skomunikowaniem tego terenu. Skarżący wywodził, że obszar U. 17 posiada istotne ograniczenia związane ze skomunikowaniem z drogami publicznymi, gdyż jest zamknięty z dwóch stron liniami kolejowymi a z trzeciej strony al. [...]. Działki położone w tym terenie są wąskie, zaś dostęp do drogi publicznej mają wyłącznie działki położone bezpośrednio przy drodze oraz działki do nich dalej przylegające w drugiej i trzeciej linii, zaś pozostałe takiego faktycznego i prawnego dostępu nie mają. Skomunikowanie utrudnia dodatkowo fakt, że w oparciu o prawomocną i ostateczną decyzję ZRID jest obecnie procedowana przebudowa al[...] w tej części, a założenia projektowe do tej decyzji nie uwzględniły włączenia ruchu komunikacyjnego z terenu U.17 do al. [...], co ma wpływ m.in. na płynność ruchu (funkcjonalność) oraz

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00