Orzeczenie
Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 15 czerwca 2023 r., sygn. I SA/Wr 628/22
Interpretacja indywidualna nie może służyć podmiotowi do ochrony unikania opodatkowania (nadużycia prawa)
Teza urzędowa
Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący: SWSA Dagmara Dominik-Ogińska (sprawozdawca) Sędziowie: SWSA Andrzej Cichoń SWSA Dagmara Stankiewicz-Rajchman Protokolant: starszy specjalista Katarzyna Motyl po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 15 czerwca 2023 r. sprawy ze skargi P. Sp. z o.o. z siedzibą we W. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 14 lipca 2022 r. nr 0111-KDIB1-1.4010.9.2022.3.SH w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych I. uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną; II. zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz strony skarżącej kwotę 217,00 zł (słownie: dwieście siedemnaście złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
1. Postępowanie przed organami podatkowymi.
1.1. Przedmiotem skargi P. Sp. z o.o. z siedzibą we W. (dalej Spółka/ Skarżąca) jest interpretacja indywidualna Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 14 lipca 2022 r. nr 0111-KDIB1-1.4010.9.2022.3.SH w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych.
1.2. Z akt sprawy wynika, że wnioskiem z dnia 4 stycznia 2022 r., uzupełnionym pismami w dniach 10 marca 2022 r. i 22 marca 2022 r. Spółka wystąpiła o wydanie interpretacji indywidualnej w następującym stanie faktycznym (zdarzenie przyszłe). Spółka jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych i posiada nieograniczony obowiązek podatkowy na terytorium RP. Głównym przedmiotem działalności Spółki jest działalność restauracji i innych placówek gastronomicznych. Spółka prowadzi sieć lokali gastronomicznych "X". W związku z dynamicznym rozwojem prowadzonej działalności Spółka w ramach prowadzonego przedsiębiorstwa zamierza podjąć również działalność polegającą na świadczeniu usług promocyjnych i marketingowych, aktualnie tylko na potrzeby wewnętrzne. Spółka nie wyklucza, że w przyszłości może również świadczyć usługi promocyjne i reklamowe również na rzecz innych osób fizycznych, osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, które będą lub nie będą podmiotami powiązanymi ze Spółką. Z powyższych względów Spółka zamierza również w najbliższym czasie zatrudnić na umowę o pracę dwie osoby na potrzeby działalności marketingowej i reklamowej. Jedna osoba zostałaby zatrudniona na stanowisku specjalisty do spraw marketingu i reklamy, druga osoba zostałaby zatrudniona na stanowisku operatora urządzeń służących do utrwalania obrazów lub obrazów i dźwięków (dalej Pracownicy). Docelowo tymi Pracownikami mają być obydwoje wspólnicy Spółki. Praca wykonywana przez Pracowników miałyby polegać w szczególności na prowadzeniu na rzecz Spółki kanału internetowego na portalach takich jak [...].com, konta na aplikacji mobilnej [...], kont w mediach społecznościowych typu [...], [...] i innych w zależności od aktualnie panujących trendów. Pracownicy tworzyliby i publikowali w ww. środkach masowego przekazu w szczególności materiały filmowe i fotograficzne promujące sieć lokali gastronomicznych Spółki, reklamy produktów oferowanych w lokalach gastronomicznych Spółki, promocję wydarzeń odbywających się w lokalach Spółki. W założeniu w publikacjach cały czas przewijałoby się logo Spółki, na publikowanych filmach i fotografiach zamieszczona będzie tzw. "nakładka" ze znakiem wodnym zawierającym logotyp Spółki. Samo promowanie produktów Spółki miałoby się odbywać zarówno w lokalach Spółki i ich obrębie, jak również na całym terytorium RP oraz także poza jej granicami w różnych miejscach na świecie. Spółka zakłada, że promowanie i reklamowanie lokali i oferowanych przez niego produktów będzie polegać na ich prezentowaniu, np. w zasłużonych dla historii i kultury Polski miastach, G., K., Ł., W.(1), W., w ważnych historycznie i kulturowo miastach zagranicznych, np. P., M., L., N., na scenerii plaż w krajach egzotycznych (W., T., S.), jak również na tle słynnych zabytków, takich jak K. w P.(1), W., T., S. itp. W związku z zamiarem podjęcia powyższych działań marketingowych i reklamowych Spółki przewiduje, że oprócz wydatków na wynagrodzenia z tytułu wykonywanej przez Pracowników pracy będzie dodatkowo ponosić w szczególności wydatki na bilety lotnicze, bilety na statek rejsowy, hotele, wyżywienie, koszty przejazdu transportem zbiorowym (autobusy, tramwaje, kolej, transport wodny) jak i indywidualnym (w szczególności taksówki, U., B., wynajem samochodów osobowych, wynajem łodzi i łodzi motorowych wynajem hulajnóg elektrycznych, np. B., L., wynajem skuterów elektrycznych, np. H., rowery miejskie) i inne koszty związane z tym rodzajem transportu takie jak paliwo za granicą, parkingi. Nadto Spółka ponosiłby również wszelkie wydatki na bilety wstępu do atrakcji turystycznych, miejsc historycznych lub miejsc kultu itp. We wskazanych wyżej pismach uzupełniono wyżej przedstawiony stan faktyczny o dodatkowe, szczegółowe elementy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right