Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 13 kwietnia 2023 r., sygn. I SA/Ol 106/23

Interpretacje podatkowe; Podatek od towarów i usług

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Katarzyna Górska Sędziowie sędzia WSA Jolanta Strumiłło (sprawozdawca) asesor WSA Anna Janowska po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 13 kwietnia 2023 r. na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi Gminy J. na postanowienie Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 5 stycznia 2023r., nr 0114-KDIP4-1.4012.420.2022.5.BS/MP w przedmiocie odmowy wydania interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług oddala skargę.

Uzasadnienie

Gmina J. (dalej jako Gmina, wnioskodawca, strona, skarżąca), wystąpiła do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (dalej Dyrektor KIS) z wnioskiem z 12 lipca 2022 r. o wydanie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach zakupu w związku z planowaną inwestycją poprawy gospodarki wodno-ściekowej na terenie Gminy. Strona uzupełniła wniosek przesyłając formularz z 3 października 2022 r.

Gmina podała, że jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Złożyła wniosek o przyznanie pomocy w celu poprawy gospodarki wodno-ściekowej na terenie Gminy, objęty Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Projekt zakłada budowę kanalizacji sanitarnej, jak też budowę sieci wodociągowej oraz modernizację stacji uzdatniania wody wraz z ujęciami wody – w miejscowościach podanych we wniosku (dalej: "Inwestycje").

W opisie stanu faktycznego strona podała, że przyszłe zakupy dotyczące budowy sieci wodociągowej kanalizacji sanitarnej, będą wykorzystywane wyłącznie do wykonywania czynności opodatkowanych - po zakończeniu budowy i zyskaniu niezbędnych pozwoleń na użytkowanie zostaną przekazane dla Z. Sp. z o.o. w J. (dalej jako Z.), będący spółką ze 100% udziałem Gminy – w odpłatną umowę dzierżawy na czas nieokreślony. Natomiast stacje uzdatniania wody są już przedmiotem odpłatnej dzierżawy pomiędzy Gminą J. a Z. Szacowana wartość Inwestycji wyniesie netto 4 285 500 zł, a szacowana kwota czynszu dzierżawnego rocznie – 210 425 zł netto łącznie (na SUW ok. 14 045 zł netto - aneks do umowy, 7 380 zł netto na sieć wodno-kanalizacyjną - nowa umowa). Jeżeli szacowany koszt Inwestycji nie ulegnie zmianie to kwota czynszu dzierżawnego ukształtuje się na poziomie ok. 0,5% rocznie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00