Orzeczenie
Wyrok WSA w Opolu z dnia 14 marca 2023 r., sygn. II SA/Op 314/22
Kara administracyjna; Transport
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Beata Kozicka Sędziowie Sędzia WSA Krzysztof Bogusz Sędzia WSA Krzysztof Sobieralski (spr.) Protokolant St. inspektor sądowy Joanna Szyndrowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 14 marca 2023 r. sprawy ze skargi M. Sp. z o.o. w G. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Opolu z dnia 23 sierpnia 2022 r., nr 1601-IOA.48.8.2022 w przedmiocie kary pieniężnej z tytułu niewykonania obowiązku wynikającego z przepisów ustawy o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu paliwami opałowymi oddala skargę.
Uzasadnienie
Przedmiotem niniejszego postępowania jest skarga M. Sp. z o.o. w G. (zwanej dalej skarżącą lub Spółką) na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Opolu z dnia 23 sierpnia 2022 r., nr 1601-IOA.48.8.2022, utrzymującą w mocy decyzję Naczelnika Opolskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Opolu z dnia 15 kwietnia 2022 r., nr 388000-CKK.48.26.2021.25, którą wymierzono skarżącej karę pieniężną w kwocie 20.000 zł z tytułu naruszenia przepisów ustawy o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu paliwami.
Zaskarżona decyzja zapadła w następującym stanie faktycznym i prawnym:
W dniu 24 maja 2021 r. w N. funkcjonariusze Opolskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Opolu przeprowadzili kontrolę samochodu ciężarowego [...] o nr. rej. [...], którym kierował W. C. W wyniku przeprowadzonej kontroli stwierdzono, że ww. środek transportu przewoził olej napędowy o kodzie CN 2710 w ilości 917 litrów. Ilość towaru została stwierdzona na podstawie przelania paliwa z jednej komory do drugiej pustej komory. Na potwierdzenie wykonanej czynności kierujący wydrukował dokument WZ. Kontrolujący stwierdzili, że przewożona ilość oleju napędowego nie została zgłoszona do systemu monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu paliwami. Kierowca nie okazał przy tym dokumentu przesunięcia międzymagazynowego, spełniającego wymogi z art. 3 ust. 7 ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu paliwami opałowymi. Ponieważ warunkiem dalszego kontynuowania jazdy było dokonanie zgłoszenia w rejestrze, w trakcie kontroli skarżąca Spółka zgłosiła do systemu SENT przewóz o numerze referencyjnym [...], gdzie wskazała siebie jako podmiot wysyłający, a jako podmiot odbierający i przewoźnika – M.1 Sp. z o.o. z siedzibą w G.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right