Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Białymstoku z dnia 21 lutego 2023 r., sygn. II SA/Bk 925/22

Administracyjne postępowanie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku w składzie następującym: Przewodniczący sędzia NSA Elżbieta Trykoszko, Sędziowie sędzia WSA Małgorzata Roleder, asesor sądowy WSA Barbara Romanczuk (spr.), Protokolant st. sekretarz sądowy Sylwia Tokajuk, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 21 lutego 2023 r. sprawy ze skargi M. P. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w S. z dnia [...] października 2022 r. nr [...] w przedmiocie stwierdzenia nieważności decyzji zmieniającej decyzję o udzieleniu zezwolenia na zbieranie odpadów oddala skargę

Uzasadnienie

Stan faktyczny sprawy przedstawia się następująco:

Decyzją z dnia [...] kwietnia 2018 r. znak [...] Samorządowe Kolegium Odwoławcze w S., stwierdziło nieważność decyzji Starosty A. z dnia [...] sierpnia 2016 r. znak [...] zmieniającej decyzję z dnia [...] grudnia 2015 r. znak [...] o udzieleniu M. P. zezwolenia na zbieranie odpadów na działce o nr ewid. [...] położonej w A. przy ul. M. [...]. U podstaw tego rozstrzygnięcia legło uprzednie wyeliminowanie z obrotu prawnego, tj. stwierdzenie nieważności przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze w S. decyzją z dnia [...] kwietnia 2018 r. nr [...], decyzji Starosty A. z dnia [...] grudnia 2015 r. znak [...] o udzieleniu M.P. zezwolenia na zbieranie odpadów na działce o nr ewid. [...], położonej w A. przy ul. M. [...] na czas oznaczony do dnia [...] grudnia 2025 r. - czyli decyzji zmienianej mocą ocenianej decyzji, z powodu rażącego naruszenia prawa.

SKO zauważyło, że obie wskazane wyżej decyzje zapadły w tym samym stanie prawnym, a więc skoro pierwsza z nich wydana została z rażącym naruszeniem prawa, to niewątpliwie tą samą wadą obarczona jest decyzja druga - zmieniająca. Wskazano, iż kwalifikowana wada prawna, o jakiej mowa w art. 156 § 1 pkt 2 k.p.a. dotyka w takim samym stopniu obie decyzje, tym bardziej jeżeli weźmie się pod uwagę fakt, że w postępowaniu zakończonym decyzją zmieniającą nie zostały wyeliminowane wady skutkujące stwierdzeniem nieważności decyzji pierwotnej (tj. brak decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przed wydaniem zezwolenia na zbierania odpadów, jak też niezgodność z przepisami prawa miejscowego). Ponadto SKO stwierdziło, iż wyeliminowanie z obrotu prawnego decyzji pierwotnej, udzielającej M. P. zezwolenia na zbieranie odpadów skutkowało usunięciem podstawy do wydania decyzji zmieniającej, która to decyzja ze swej natury nie może samodzielnie funkcjonować w oderwaniu od decyzji pierwotnej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00