Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Białymstoku z dnia 21 grudnia 2022 r., sygn. II SA/Bk 758/22

Kara administracyjna; Ochrona zwierząt

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Elżbieta Lemańska, Sędziowie asesor sądowy WSA Marta Joanna Czubkowska, sędzia WSA Marek Leszczyński (spr.), Protokolant st. sekretarz sądowy Sylwia Tokajuk, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 15 grudnia 2022 r. sprawy ze skargi E. Sp. z o.o. w W. na decyzję P. Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii z dnia [...] sierpnia 2022 r. nr [...] w przedmiocie wymierzenia kary pieniężnej oddala skargę

Uzasadnienie

P. Wojewódzki Lekarz Weterynarii (dalej: PWLW) decyzją z dnia [...] sierpnia 2022 r., nr [...[, utrzymał w mocy decyzję Powiatowego Lekarza Weterynarii w S. (dalej: PLW) z dnia [...] czerwca 2022 r., nr [...], nakładającej na E. Sp. z o.o. w W. (dalej: Spółka) administracyjną karę pieniężną w wysokości 5400 zł za brak dokumentów handlowych towarzyszących przesyłkom materiału kategorii 3 sprowadzanych do zakładu spełniających wymagania określone w art. 21 ust. 2 Rozporządzenia (WE) Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1069/2009.

Decyzja PWLW wydana została przy następujących ustaleniach stanu faktycznego i ocenie prawnej sprawy.

W dniu 11 maja 2022 r. PLW przeprowadził w zakładzie Spółki okresową kontrolę wg. Planu kontroli na rok 2022. Kontrola potwierdzona została sporządzeniem Listy Kontrolnej SPIWET - 01 ZAKŁADY PRZETWÓRCZE (1069/2009 art. 24 ust. 1 (a). Sporządzono protokół z kontroli zgodności nr [...}, który został podpisany i odebrany przez Spółkę w dniu 23 maja 2022 r.

Dalej organ wyjaśnił, że przedmiotowy zakład został zatwierdzony decyzją PLW w S. z dnia [...] kwietnia 2013 r., nr [...], do produkcji przetworzonego białka zwierzęcego z produktów pochodzenia zwierzęcego kat. 3 nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi.

Przeprowadzona kontrola wykazała, że nie wszystkie sprowadzane do zakładu w W. uboczne produkty pochodzenia zwierzęcego zaliczone do materiału kategorii. 3, które są następnie wykorzystywane do produkcji przetworzonego białka pochodzenia zwierzęcego, są zaopatrzone w dokument handlowy spełniający wymagania określone w art. 21 ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1069/2009 określającego przepisy sanitarne dotyczące produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego, nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi, i uchylające rozporządzenie (WE) nr 1774/2002 (rozporządzenie o produktach ubocznych pochodzenia zwierzęcego) (Dz.U.UE.L.2009.300.1 z dnia 14 listopada 2009 r.; dalej: rozporządzenie nr 1069/2009). Niektóre z nich były nadal zaopatrywane w HDI (Handlowy Dokument Identyfikacyjny) mający zastosowanie w obrocie produktami pochodzenia zwierzęcego będącymi żywnością.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00