Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 24 listopada 2022 r., sygn. III SA/Kr 983/22

Prawo miejscowe

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Katarzyna Marasek-Zybura Sędziowie : SWSA Janusz Kasprzycki SWSA Tadeusz Kiełkowski (spr.) Protokolant: starszy sekretarz sądowy Renata Nowak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 listopada 2022 roku sprawy ze skargi Prokuratora Okręgowego w Nowym Sączu na uchwałę Nr LV/706/2022 Rady Miasta Nowego Sącza z dnia 15 lutego 2022 roku w sprawie zmiany Statutu Miasta Nowego Sącza oddala skargę

Uzasadnienie

Prokurator Okręgowy w Nowym Sączu pismem z dnia 25 maja 2022 r. wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie skargę na uchwałę Nr LV/706/2002 Rady Miasta Nowego Sącza z dnia 15 lutego 2022 r. w sprawie zmiany statutu Miasta Nowego Sącza. Jako podstawę prawną zaskarżenia Prokurator wskazał art. 8, art. 50 § 1, art. 53 § 3 oraz art. 3 § 2 pkt 5 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi. Prokurator zarzucił zaskarżonej uchwale istotne naruszenie art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. 2022 r. poz. 559), polegające na wprowadzeniu w § 1 pkt 3 zaskarżonej uchwały zmiany w Statucie Miasta Nowego Sącza (t.j. Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego z 2021 roku, poz. 5442), poprzez dodanie § 58a, co spowodowało niedopuszczalne dokonanie modyfikacji treści przepisu ustawowego, poprzez rozszerzenie katalogu okoliczności, w których może mieć on zastosowanie, ponieważ w obecnym stanie prawnym jedyną i bezpośrednią podstawą prawną, w oparciu o którą rada gminy może odbywać sesje w trybie zdalnym, są przepisy art. 15zzx ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych. Prokurator, powołując się na art. 147 § 1 p.p.s.a., wniósł o stwierdzenie nieważności zaskarżonej uchwały. Na rozprawie Prokurator sprecyzował, że przedmiotem zaskarżenia i wniosku o stwierdzenie nieważności jest § 1 pkt 3 zaskarżonej uchwały.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00