Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 13 września 2022 r., sygn. III SA/Lu 296/22

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Iwona Tchórzewska (sprawozdawca) Sędziowie: Sędzia WSA Jerzy Drwal Sędzia WSA Anna Strzelec Protokolant: Asystent sędziego Katarzyna Sugier po rozpoznaniu w Wydziale III na rozprawie w dniu 13 września 2022 r. sprawy ze skargi M. T. P. Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w W. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Lublinie z dnia 1 kwietnia 2022 r. nr 0601-IGC.48.253.2021.SS w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd po drogach publicznych pojazdem nienormatywnym oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia 1 kwietnia 2022 r., nr 0601-IGC.48.253.2021.SS Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Lublinie utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Lubelskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Białej Podlaskiej z dnia 8 listopada 2021 r., nr 308000-COC-1.5066.132.2021.PŁ, nakładającą na skarżącą M. T. P. Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w W. karę pieniężną w wysokości 6000 zł za przewóz pojazdem nienormatywnym ładunku podzielnego po drogach publicznych – jak za brak zezwolenia kategorii V.

Podstawę faktyczną powyższego rozstrzygnięcia stanowiły następujące ustalenia.

W dniu 7 czerwca 2021 r. w Oddziale Celnym w [...] podczas przekraczania granicy Rzeczypospolitej Polskiej został poddany kontroli pojazd członowy składający się z dwuosiowego pojazdu silnikowego marki [...] o numerze rejestracyjnym [...] oraz trzyosiowej naczepy marki [...] o numerze rejestracyjnym [...], kierowany przez obywatela [...] I. . Pojazdem przewożony był ładunek podzielny w postaci spoiwa akrylowego o wadze brutto 22520 kg. Podmiotem wykonującym kontrolowany przejazd w ramach międzynarodowego transportu drogowego była skarżąca M. T. P. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w W. .

W trakcie kontroli, w wyniku dynamicznego ważenia pojazdu stwierdzono przekroczenie o 50 kg dopuszczalnego nacisku grupy osi składającej się z trzech osi nienapędowych naczepy, przy odległości (d) między osiami składowymi wynoszącej 1,32 m (między osią 1 i 2 naczepy) oraz 1,40 (między osią 2 i 3 naczepy), co stanowi przekroczenie o 0,21% dopuszczalnej wartości nacisku tej grupy osi wynoszącej 24 tony. Wynik pomiaru został opisany w protokole nr [...] Na żądanie kierowcy przeprowadzono powtórne ważenie, którego wyniki opisano w protokole nr [...] W wyniku powtórnego ważenia stwierdzono przekroczenie dopuszczalnego nacisku tej samej grupy osi o 350 kg, co stanowi przekroczenie o 1,46 % dopuszczalnej wartości. Jako wiążące przyjęto korzystniejsze dla strony wyniki pierwszego pomiaru.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00