Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 4 sierpnia 2022 r., sygn. VII SA/Wa 847/22

Zabytki

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Małgorzata Jarecka, , Sędzia WSA Izabela Ostrowska (spr.), Asesor WSA Michał Podsiadło, Protokolant specjalista Monika Gąsińska – Goc, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 4 sierpnia 2022 r. sprawy ze skargi [...] S.A. z siedzibą w W. na czynność Prezydenta Miasta W. z dnia [...] lutego 2022 r. znak: [...] w przedmiocie wyłączenia z gminnej ewidencji zabytków oddala skargę

Uzasadnienie

Zaskarżoną czynnością z [...] lutego 2022 r. [...], w wyniku rozpatrzenia wniosku [...] S.A. z siedzibą w W. (dalej: "skarżąca") z dnia 11 października 2021 r. o zmianę wpisu nr [...] w Gminnej Ewidencji Zabytków [...] (dalej: "GEZ"), powołując się na pismo M. Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków (dalej: "[...] WKZ") z dnia [...] lutego 2022 r., odmówił wyłączenia z GEZ zespołu przemysłowego [...], ul. [...] (nr [...]).

Skargą z dnia 24 marca 2022 r. [...] S.A. z siedzibą w W., zaskarżyła wskazaną czynność Prezydenta m. [...] z dnia 24 lutego 2022 r.

Skarżąca zarzuciła naruszenie prawa materialnego w stopniu mającym wpływ na wynik sprawy, przez jego błędną wykładnię, a w konsekwencji niewłaściwe zastosowanie, tj.: art. 3 pkt. 1 i 2, art. 6 ust. 1 pkt 1 lit. b) i c) oraz art. 22 ust. 4 – (według stanu prawnego z daty dokonania czynności) ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2021 r. poz. 710 ze zm., dalej "u.o.z."), poprzez dokonanie błędnej kwalifikacji przedmiotowego zespołu przemysłowego i ustalenie, że posiada on wartość historyczną i naukową, która pozwala uznać go za zabytek, w sytuacji gdy organ nie wykazał, że posiada on aktualnie taką wartość historyczną i naukową, która zasługiwałaby na ochronę w rozumieniu przepisów wskazanej ustawy. Skarżąca zarzuciła również naruszenie przepisów prawa procesowego w stopniu mającym istotny wpływ na wynik sprawy, tj. art. 7, art. 8, art. 10 § 1, art. 75 § 1, art. 77 § 1 i art. 80 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735 ze zm., dalej "k.p.a."), poprzez niepełne wyjaśnienie przez organ stanu faktycznego sprawy, nierozpatrzenie w sposób wyczerpujący całego materiału dowodowego, niedokonanie prawidłowej oceny zgromadzonego materiału dowodowego, pominięcie przy rozstrzyganiu słusznego interesu skarżącego, w szczególności poprzez:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00