Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 29 kwietnia 2022 r., sygn. IV SA/Po 200/22
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Tomasz Grossmann Sędziowie WSA Józef Maleszewski (spr.) WSA Katarzyna Witkowicz-Grochowska po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 29 kwietnia 2022 r. sprawy ze skargi K. B. i G. T. na decyzję Wojewody z dnia [...] stycznia 2022 r. nr [...] w przedmiocie udzielenia zezwolenia na realizację inwestycji drogowej oddala skargę w całości.
Uzasadnienie
Decyzją z dnia [...] stycznia 2022 r. znak [...] Wojewoda, w wyniku rozpatrzenia sprawy z odwołania K. B. i G. T., oraz odwołania B. i J. K. od decyzji Prezydenta Miasta K. z [...] marca 2021 r. Nr [...] (znak: [...]) o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej polegającej na budowie połączenia ul. [...] z ul. [...] - odcinek od ul. [...] do [...] w K.,: orzekł, co następuje:
I. Uchylił w całości wers 5. na stronie 2. zaskarżonej decyzji.
II. Uchylił w całości punkt I. na stronie 2. zaskarżonej decyzji i orzekł w tym zakresie poprzez zatwierdzenie, w miejsce uchylenia, następującego zapisu:
I. Wymagania dotyczące powiązania drogi z innymi drogami publicznymi, z określeniem ich kategorii.
1. Inwestycję należy realizować tak, aby zapewnić powiązanie wszystkich istniejących dróg publicznych położonych na terenie objętym inwestycją, z zapewnieniem dostępu nieruchomości sąsiednich do dróg publicznych.
2. Należy zapewnić połączenie projektowanej drogi gminnej poprzez:
2.1 skrzyżowanie skanalizowane typu rondo - z drogą krajową nr [...] (ulica Ł.) i drogą gminną nr [...] (ulica [...]);
2.2 skrzyżowanie skanalizowane typu rondo - z drogą powiatową nr [...] (ulica [...]);
2.3 skrzyżowanie zwykłe typu T z drogą gminną nr [...] (ulica [...]);
2.4 skrzyżowanie skanalizowane typu rondo z drogą powiatową nr [...] (ulica [...]).
3. Należy zachować połączenie drogi powiatowej nr [...] (ulica [...]) z drogą gminną nr [...] (ulica [...] poprzez skrzyżowanie zwykłe typu T.
4. W celu zapewnienia dostępu do drogi nieruchomościom znajdującym się wzdłuż odcinka ul. [...], po śladzie którego przebiegać będzie projektowana droga gminna, należy zapewnić połączenie jej jezdni głównej z dodatkową jezdnią w km ok. 0+415 projektowanej drogi.