Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie WSA w Opolu z dnia 13 grudnia 2021 r., sygn. I SA/Op 532/21

Przywrócenie terminu

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w składzie następującym: Przewodniczący: sędzia NSA Gerard Czech po rozpoznaniu w dniu 13 grudnia 2021 r. na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi A. D. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w O. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie odmowy zwrotu nadpłaty z tytułu łącznego zobowiązania pieniężnego za 2016 r. postanawia: odmówić przywrócenia terminu do wniesienia skargi

Uzasadnienie

W dniu 22 października 2021 r. do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu wpłynęła za pośrednictwem platformy e-PUAP skarga A. D. (dalej określanego jako: skarżący, strona, wnioskodawca) na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w O. z dnia [...] (otrzymaną przez stronę w dniu 20 września 2021 r.) w przedmiocie odmowy zwrotu nadpłaty z tytułu łącznego zobowiązania pieniężnego za 2016 r. Wraz ze skargą na wymienioną decyzję, skarżący wniósł o przywrócenie terminu do wniesienia skargi. W uzasadnieniu wniosku skarżący wyjaśnił, że na dzień 20 października 2021 r. miał zaplanowane wysłanie uprzednio przygotowanej skargi, której termin nadania upływał z tym też dniem. Z uwagi na niemożność zalogowania się do platformy e-PUAP (liczne starania wysłania pisma, zakończone komunikatem błędu) skargi nie udało się nadać z zachowaniem terminu przewidzianego do jej wniesienia. Skarżący dokonał powyższej czynności dopiero w dniu 22 października 2021 r. (wnosząc skargę bezpośrednia do WSA w Opolu, a ten w dniu 26 października 2021 r. przekazał ją do SKO w O.), przy czym nie posiada on wiedzy z jakich powodów owe utrudnienia zaistniały. Zdaniem strony nie ponosi ona winy w uchybieniu terminu do dokonania czynności wniesienia skargi, bowiem skarżący miał prawo oczekiwać, że skonstruowany system komunikowania się obywateli z instytucjami będzie działał.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00