Orzeczenie
Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 28 grudnia 2021 r., sygn. II SA/Ol 665/21
Ochrona zdrowia; Prawo miejscowe
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Adam Matuszak (spr.) Sędziowie sędzia WSA Ewa Osipuk sędzia WSA Tadeusz Lipiński Protokolant sekretarz sądowy Sylwia Chodorowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 28 grudnia 2021 r. sprawy ze skargi Spółki A na uchwałę Rady Powiatu z dnia "[...]" r., nr "[...]" w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych w Powiecie w roku 2021 oddala skargę.
Uzasadnienie
Rada Powiatu w Szczytnie, działając na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 2 ustawy
z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 920, ze zm.) oraz art. 94 ust. 2 ustawy z 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (Dz.U. z 2020 r., poz. 944, ze zm.), po zasięgnięciu opinii wójtów, burmistrzów gmin Powiatu Szczycieńskiego oraz Okręgowej Izby Aptekarskiej w Olsztynie, podjęła 21 kwietnia 2021 r. uchwałę Nr XXXIV/174/2021 w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych w Powiecie Szczycieńskim w roku 2021 (dalej zwana: Uchwałą).
W załączniku nr 2 Uchwała zawiera harmonogram dyżurów aptek ogólnodostępnych w porze nocnej, niedziele, święta i inne dni wolne od pracy. Uchwała została opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego 21 kwietnia 2021 r., a weszła w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia (Dz. Urz. Województwa Warm.-Maz. z 2021 r. poz. 1417).
W uzasadnieniu wskazano, że rozkład godzin uzyskał pozytywną opinię wójtów
i burmistrzów z Powiatu Szczycieńskiego. Natomiast Prezes Okręgowej Izby Aptekarskiej w Olsztynie wydał opinię negatywną. Uchwała spełnia kryterium rzeczywistych potrzeb ludności, które należy uwzględnić przy ustalaniu godzin pracy aptek, dążąc do optymalnego zaspokojenia oczekiwań społeczności lokalnej.
Skargę na powyższą Uchwałę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right