Wyrok WSA w Lublinie z dnia 21 września 2021 r., sygn. III SA/Lu 232/21
Wznowienie postępowania sądowoadministracyjnego; Transport
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia NSA Jerzy Marcinowski Sędziowie: Asesor WSA Agnieszka Kosowska Sędzia WSA Iwona Tchórzewska (sprawozdawca) Protokolant: Referent Agnieszka Kuna po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 21 września 2021 r. sprawy ze skargi K. Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Z. o wznowienie postępowania sądowego w sprawie III SA/Lu 248/19 ze skargi K. Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Z. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej z dnia [...] kwietnia 2019 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd po drogach publicznych pojazdu nienormatywnego I. wznawia postępowanie zakończone prawomocnym wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 13 grudnia 2019 r. sygnatura akt III SA/Lu 248/19; II. oddala skargę o wznowienie postępowania.
Uzasadnienie
Decyzją z dnia [...] kwietnia 2019 r. nr [...] Dyrektor Izby Administracji Skarbowej utrzymał w mocy decyzję Naczelnika L. Urzędu Celno-Skarbowego w B. P. z dnia [...] stycznia 2019 r., którą nałożono na K. S. z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Z. karę pieniężną w wysokości [...] zł.
Powyższe rozstrzygnięcia zapadły w następującym stanie faktycznym i prawnym.
W dniu [...] 2018 r. na terenie Drogowego Przejścia Granicznego w [...], na drodze publicznej stanowiącej drogę krajową nr 12, o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t, dokonano kontroli zespołu pojazdów złożonego z trzyosiowego samochodu ciężarowego o nr rej. [...] oraz dwuosiowej przyczepy ciężarowej o nr rej. [...], wyjeżdżającego z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Pojazdem przewożony był ładunek w postaci 20313,80 kg przesyłek pocztowych w ilości 397 opakowań.
W wyniku przeprowadzonego pomiaru dynamicznego obciążenia osi zespołu pojazdów uzyskano dane dotyczące nacisku na osie wchodzące w skład grupy dwóch osi pojazdu silnikowego - odpowiednio 11480 kg (na osi napędowej) oraz 6240 kg (na osi nienapędowej). Oś napędowa pojazdu silnikowego wyposażona była w koła bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne. Odległość między osiami wynosiła 1,4 m. W związku z wynikami pomiaru stwierdzono przekroczenie dopuszczalnego nacisku na osi napędowej wchodzącej w skład podwójnej osi pojazdu silnikowego o 1980 kg (20,84%), przy dopuszczalnym nacisku każdej z wymienionych osi - 9500 kg.