Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 25 lutego 2021 r., sygn. III SA/Gd 1192/20

Pomoc społeczna

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia NSA Jacek Hyla, Sędziowie: Sędzia WSA Alina Dominiak, Sędzia WSA Janina Guść (spr.), po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym w dniu 25 lutego 2021 r. sprawy ze skargi M.M. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia 27 października 2020 r. nr (...) w przedmiocie świadczenia pielęgnacyjnego 1. uchyla zaskarżoną decyzję, 2. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego na rzecz skarżącego M.M. kwotę 480 (czterysta osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Burmistrz decyzją z dnia 4 sierpnia 2020 r. nr [...] odmówił M. M. (zwanemu dalej "stroną", "skarżącym") przyznania świadczenia pielęgnacyjnego z tytułu rezygnacji z zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej w związku z opieką sprawowaną nad niepełnosprawną na matką - J. S.

Jako podstawę prawną rozstrzygnięcia wskazano art.104, art.107 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 256 ze zm.) oraz art. 17 ust. 1b w zw. z art. 1 ust. 2 pkt 1, ust. 3, art. 2 pkt 2, art. 3 pkt 11, 15, 20, 21, art. 17 ust. 1-6, art. 20, art. 23 ust. 1 i 2, art. 24 ust. 1, art. 27 ust. 5 pkt 5 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 111 ze zm.) - powoływanej dalej jako "u.ś.r." lub "ustawa".

W uzasadnieniu decyzji organ wskazał, że w dniu 27 grudnia 2019 r. wydał decyzję odmowną dotyczącą przedmiotowego świadczenia, jednak w dniu 9 marca 2020 r. Samorządowe Kolegium Odwoławcze uchylił decyzję organu pierwszej instancji i przekazało sprawę do ponownego rozpatrzenia. SKO uznało między innymi, że organ pierwszej instancji powinien uzupełnić materiał dowodowy, w tym sytuację strony i J. S. oraz wyjaśnić faktyczny zakres pomocy sprawowanej przez stronę; wyjaśnienia wymaga również kwestia zatrudnienia i przyczyny niepodejmowania go przez stronę. Ponadto wskazało, że rozpatrzenie sprawy winno mieć na celu ustalenie, czy faktycznie strona sprawuje całodobową opiekę nad niepełnosprawną matką i jest jedyną osobą, która taką opiekę może sprawować.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00