Postanowienie WSA w Gdańsku z dnia 17 lutego 2021 r., sygn. III SAB/Gd 41/20
Umorzenie postępowania
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Bartłomiej Adamczak po rozpoznaniu w dniu 17 lutego 2020 r. na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi A. Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we W. na bezczynność W.Ł. NZOZ [...] w R. w sprawie przekazania informacji o stanie zdrowia ubezpieczonego postanawia: umorzyć postępowanie.
Uzasadnienie
Pismem z dnia 3 czerwca 2020 r. A. Sp. z o.o. z siedzibą we W. (dalej zwana także: "skarżącą"), wniosła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku skargę na bezczynność podmiotu - W. Ł. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej [...] z siedzibą w R. w sprawie przekazania informacji o stanie zdrowia ubezpieczonej - M. D. (PESEL[...]), wnosząc o zobowiązanie organu do przedstawienia skarżącej informacji o stanie zdrowia ubezpieczonej w zakresie określonym we wniosku z dnia 21 listopada 2019 r. w terminie 14 dni od dnia doręczenia organowi odpisu wyroku wraz z aktami sprawy oraz stwierdzenie, że bezczynność miała miejsce z rażącym naruszeniem prawa, a także wznosząc o wymierzenie organowi grzywny na podstawie art. 149 § 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j.: Dz. U. z 2019 r., poz. 2325 ze zm. - dalej powoływanej w skrócie jako: "p.p.s.a.").
W uzasadnieniu skarżąca wyjaśniła, że po otrzymaniu karty zgonu wystawionej przez W. Ł. NZOZ [...] w R. zwróciła się wnioskiem z dnia 21 listopada 2019 r. do organu o udzielenie informacji o stanie zdrowia ubezpieczonej na podstawie art. 38 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (t.j.: Dz. U. z 2019 r., poz. 381 ze zm. - zwanej dalej także w skrócie: "u.d.u.r."), działając jako agent ubezpieczeniowy wykonujący czynności wspierające zakład ubezpieczeń w poszukiwaniu niezbędnych informacji do oceny zdarzenia ubezpieczeniowego. Do wniosku dołączono wszystkie wymagane art. 38 u.d.u.r. dokumenty, takie jak: pełnomocnictwo dla skarżącej do występowania w imieniu Zakładu Ubezpieczeń, upoważnienie dla lekarza do występowania w imieniu Zakładu Ubezpieczeń, pełnomocnictwo do występowania lekarza w imieniu skarżącej oraz zgodę ubezpieczonego na udzielenie informacji. Skarżąca podniosła, że organ nie udzielił wnioskowanych informacji, ani w żaden sposób nie ustosunkował się do wniosku, w tym skarżąca nie otrzymała żadnej odpowiedzi na złożony przez nią wniosek.