Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 10 grudnia 2020 r., sygn. II SA/Ol 772/20

Czystość i porządek

 

Dnia 10 grudnia 2020 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Bogusław Jażdżyk (spr.) Sędziowie sędzia WSA Marzenna Glabas sędzia WSA Ewa Osipuk po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 10 grudnia 2020 roku na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi Prokuratora Rejonowego w Szczytnie na uchwałę Rady Gminy Dźwierzuty z dnia 12 czerwca 2017 r., nr XXVIII/246/17 w przedmiocie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dźwierzuty stwierdza nieważność załącznika do zaskarżonej uchwały w części dotyczącej § 6 pkt 2).

Uzasadnienie

Pismem z dnia 1 października 2020 r. Prokurator Rejonowy w Szczytnie (dalej: Prokurator) działając na podstawie art. 50 § 1, art. 52 § 1, art. 53 § 3 i art. 54 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, dalej: p.p.s.a.) zaskarżył do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie uchwałę nr XXVIII/246/17 Rady Gminy Dźwierzuty z dnia 12 czerwca 2017 r. w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dźwierzuty w części dotyczącej zakwestionowanych zapisów.

Na podstawie art. 57 § 1 pkt 3 p.p.s.a. zarzucił przedmiotowej uchwale istotne naruszenie prawa, tj. przepisu art. 7 i art. 94 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r., art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 506, dalej: u.s.g.), w związku z art. 1 ust. 2 pkt 1 lit. c, art. 4 ust. 2 pkt 1 lit. d ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r., poz. 250 ze zm., dalej: ustawa), poprzez przekroczenie przez Radę Gminy delegacji ustawowej i wskazanie: w § 6 załącznika do zaskarżonej uchwały, że mycie pojazdów na własnej nieruchomości może dotyczyć tylko ich nadwozi, pod warunkiem stosowania środków ulegających biodegradacji, co stanowi naruszenie art. 4 ust. 2 pkt 2 lit. c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00