Orzeczenie
Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 4 listopada 2020 r., sygn. I SA/Sz 651/20
Podatek dochodowy od osób fizycznych
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Nadzieja Karczmarczyk-Gawęcka Sędziowie Sędzia WSA Alicja Polańska (spr.) Sędzia WSA Bolesław Stachura po rozpoznaniu w Wydziale I na posiedzeniu niejawnym w dniu 4 listopada 2020 r. sprawy ze skargi K.S. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w S. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie odmowy ograniczenie poboru zaliczek miesięcznych na podatek dochodowy od osób fizycznych za 2020 rok oddala skargę.
Uzasadnienie
K. S. wystąpił do Naczelnika Urzędu Skarbowego w S. z wnioskiem o ograniczenie poboru zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych za 2020 r., który wpłynął do organu 15 lutego 2020 r.
W uzasadnieniu wniosku podatnik wskazał, że jest marynarzem i w 2020 r. będzie wykonywać pracę najemną na pokładzie statków eksploatowanych w komunikacji międzynarodowej przez przedsiębiorstwo z faktycznym zarządem w Norwegii: S. S. AS; statki te będą podnosiły banderę Norwegian International Ship (NIS) lub inną zagraniczną. Podatnik wskazał także, iż nie zamierza osiągać w 2020 r. przychodów ze źródeł położonych na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Do wniosku załączono: dokument pełnomocnictwa wraz z PPS-1 i opłatą skarbową; kopię kontraktu; kopię Międzynarodowego Świadectwa Bezpieczeństwa Statku; kopię książeczki żeglarskiej.
Decyzją z dnia [...] marca 2020 r. nr [...] organ odmówił skarżącemu ograniczenia poboru zaliczek miesięcznych na podatek dochodowy od osób fizycznych za 2020 r. W ocenie organu, pomimo iż w Międzynarodowym Świadectwie Bezpieczeństwa Statku, sklasyfikowano jego rodzaj jako "inny towarowiec" ("other cargo"), to jednak analiza zgromadzonego materiału dowodowego wskazuje, ze skarżący świadczy pracę na statku, który jest statkiem do badań sejsmicznych ("seismic survey vessel"), co potwierdza m.in. szczegółowa specyfikacja statku zamieszczona na stronie internetowej przedsiębiorstwa S. S. SA. Według organu, statek, na którym pracuje skarżący nie stanowi środka transportu morskiego, ponieważ jego zasadniczym przeznaczeniem jest prowadzenie badań dna morskiego, a nie cele transportowe.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right