Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 18 listopada 2020 r., sygn. II SA/Bd 13/20

Budowlane prawo

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Leszek Tyliński Sędziowie sędzia WSA Jerzy Bortkiewicz (spr.) sędzia WSA Anna Klotz po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 18 listopada 2020 r. sprawy ze skargi E. W. na decyzję Wojewody [...] z dnia [...] listopada 2019 r. nr [...] w przedmiocie pozwolenia na budowę uchyla zaskarżoną decyzję.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] sierpnia 2019 r., nr [...], Starosta R. zatwierdził projekt budowlany i udzielił pozwolenia na budowę dla inwestycji określonej jako "rozbudowa, przebudowa i nadbudowa oraz zmiana sposobu użytkowania budynku handlowo-mieszkalnego na lokal handlowy" na działach o numerach ewid. [...] i [...] położonych w miejscowości R., gmina Miasto R., ul. [...], wg. projektu budowlanego dla E. W. (skarżącej). W uzasadnieniu decyzji, organ przywołał m.in., że w toku postępowania współwłaściciel nieruchomości sąsiedniej nr ewid.[...] zgłosił wniosek o nieuwzględnienie wniosku inwestora i wydanie decyzji odmownej z racji na niezachowanie odległości 3 m planowanego budynku od granicy działki nr [...], a nadto, że zrealizowanie inwestycji spowoduje zmianę dotychczasowej funkcji zabudowy inwestora z handlowo-mieszkalnej na handlową, co poprzez wzmożone uciążliwości związane z jego wykorzystywaniem negatywnie wpłynie na nieruchomości sąsiednie. Organ stwierdził, że zamierzenie zgodne jest z §12 ust. 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2017 r., poz. 2285 - dalej "rozporządzenie") oraz z wydaną dla przedmiotowej inwestycji decyzją o warunkach zabudowy. Wskazał, że występująca w sąsiedztwie inwestycji zwarta śródmiejska zabudowa ma dominujący charakter handlowy i handlowo-mieszkalny (obszar rynku Miasta R.). Organ stwierdził, że planowana inwestycja zgodna jest ze wszystkimi wymogami formalno- i materialnoprawnymi, w tym przede wszystkim nie wpłynie negatywnie na nieruchomości sąsiednie, nie ograniczy możliwości ich zagospodarowania i nie naruszy prawa własności osób trzecich.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00