Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 27 sierpnia 2020 r., sygn. VI SA/Wa 763/20

Transport

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Danuta Szydłowska (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Sławomir Kozik Sędzia WSA Aneta Lemiesz po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 27 sierpnia 2020 r. w trybie uproszczonym sprawy ze skargi A. B. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] stycznia 2020 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pienięznej oddala skargę

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia "(...)" stycznia grudnia 2020 r. Główny Inspektor Transportu Drogowego na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 w zw. z art. 127 § 3 i w zw. z art. 145 § 1 pkt 5 i 7, art. 145b i art. 151 § 1 pkt 1 kpa po rozpoznaniu wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy utrzymał w mocy decyzję "(...)"Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia "(...)" lipca 2019 r. odmawiającą uchylenia decyzji ostatecznej "(...)"Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia "(...)" stycznia 2017 r. o nałożeniu na stronę kary pieniężnej w wysokości 15000 złotych.

W uzasadnieniu swojego stanowiska organ wyjaśnił, że "(...)"Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego decyzją z dnia "(...)" stycznia 2017 r. nałożył na stronę karę pienieżną w wysokości 15000 zł za brak zezwolenia kategorii VII. Podczas kontroli drogowej w dniu (...) listopada 2016 r. stwierdzono

- nacisk na pojedynczej osi napędowej - 13,04 t (po odjęciu błędu w wysokości 2% zaokrąglonych do 0,1 tony w górę) - przekroczenie o 5,04 t na drodze o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 8,0 tony;

- rzeczywista masę całkowitą 2-osiowego samochodu ciężarowego z ładunkiem 20,58 t — przekroczenie dopuszczalnej wartości wynoszącej 18,0 t o wartość 2,58 t.

Decyzja ta stała się ostateczna.

W piśmie z dnia 15 kwietnia 2019 r., strona wskazała, iż na podstawie art. 145 § 1 pkt 5 i 7 kpa i art. 145b § 1 i 2 k.p.a. wnosi o wznowienie postępowania zakończonego w/w decyzją. Nadto strona powołała się na wyrok TSUE z dnia 21 marca 2019 r. w sprawie C 127/17, który daje też podstawy do zastosowania przesłanek wymienionych w art. 154 lub art. 156 Kpa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00