Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 19 sierpnia 2020 r., sygn. II SA/Wa 2490/19

Służba Bezpieczeństwa

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Izabela Głowacka-Klimas, Sędzia WSA Andrzej Wieczorek (spr.), Sędzia WSA Andrzej Góraj, , Aleksandra Weiher, Protokolant specjalista, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 19 sierpnia 2020 r. sprawy ze skargi A. T.H. na rozkaz personalny Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego z dnia [...] sierpnia 2019 r. nr [...] w przedmiocie zwolnienia ze służby - oddala skargę -

Uzasadnienie

Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego (dalej organ/Szef ABW) rozkazem personalnym z dnia [...] sierpnia 2019 r. nr [...] zwolnił Pana A.H. (skarżącego) ze służby w Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.

Decyzja zapadła w następującym stanie faktycznym i prawnym:

Skarżący był funkcjonariuszem ABW w służbie stałej. Zawiadomieniem

nr [...] z dnia [...] czerwca 2019 r. Szef ABW poinformował skarżącego

o wszczęciu wobec niego postępowania administracyjnego w przedmiocie zwolnienia ww. ze służby w ABW na podstawie art. 60 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 24 maja 2002 r. o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu (Dz.U. z 2018 r. poz. 2387, z późn. zm.; dalej "ustawa o ABW").

Pełnomocnik skarżącego skorzystał z uprawnienia zapoznania się z aktami sprawy i złożył do organu wniosek o wgląd do niejawnej części akt sprawy.

W uzasadnieniu wniosku wskazywał, że jest to niezbędne, by zapewnić stronie czynny udział w toczącym się postępowaniu administracyjnym, a zarazem umożliwić jej realizację prawa do obrony swoich interesów. Zdaniem pełnomocnika udostępnione stronie jawne materiały są nieprzydatne do merytorycznego zapoznania się ze stanem sprawy, a odmowa dostępu do niejawnej części akt stanowi rażące naruszenie gwarantowanej Konstytucją RP zasady państwa prawnego oraz zasady zaufania obywatela do państwa i jego organów administracji publicznej. Nadto złożył wniosek dowodowy o przeprowadzenie przez organ dowodu z przesłuchania strony na okoliczność nie wystąpienia przesłanek dotyczących skarżącego, wskazanych w treści art. 44 pkt 3 ustawy o ABW.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00