Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 16 lipca 2020 r., sygn. II SA/Sz 1165/19

Transport

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Marzena Iwankiewicz Sędziowie Sędzia WSA Maria Mysiak Sędzia WSA Arkadiusz Windak (spr.) Protokolant starszy sekretarz sądowy Agnieszka Klimek po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 16 lipca 2020 r. sprawy ze skargi [...] Spółki z o.o. w S. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej z dnia [...] października 2019 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] sierpnia 2019 r. Naczelnik Z. Urzędu Celno-Skarbowego w S., powołując się na przepisy art. 26 ust. 1, ust. 2 i ust. 5, art. 24 ust. 1 pkt 2, art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów (Dz. U. z 2017 r., poz. 708 ze zm.), określanej dalej też jako "ustawa SENT", nałożył na Spółka karę pieniężną w wysokości [...] zł w związku z tym, że jako przewoźnik towaru podlegającego procedurze SENT, tj. oleju napędowego przeznaczonego do celów opałowych, zgłosiła dane niezgodne ze stanem faktycznym w zakresie numerów rejestracyjnych środka transportu oraz numeru naczepy. Okoliczność ta została ujawniona w wyniku kontroli drogowej przeprowadzonej w dniu [...] marca 2019 r. przez funkcjonariuszy Służby Celno-Skarbowej.

[...] Spółka [...] wniosła odwołanie od ww. decyzji zarzucając jej naruszenie:

1) art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy SENT, poprzez jego błędną wykładnię i uznanie, iż stwierdzona podczas kontroli drogowej nieprawidłowość nie może być postrzegana w kategorii oczywistej omyłki, podczas gdy dokonując wykładni przywołanego przepisu organy winny brać pod uwagę przede wszystkim cel wprowadzenia ww. ustawy jako narzędzia do walki z nieuczciwymi podmiotami dokonującymi nielegalnego obrotu paliwami płynnymi, nie zaś jako narzędzie służące do nakładania kolejnych obciążeń na przedsiębiorców w sytuacjach przez nich niezawinionych;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00