Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 5 czerwca 2020 r., sygn. II SA/Kr 1467/19

Budowlane prawo

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Jacek Bursa (spr.) Sędziowie WSA Joanna Człowiekowska WSA Beata Łomnicka po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 5 czerwca 2020 r. sprawy ze skargi B. P. na decyzję Wojewody z dnia [...] września 2019 r. znak: [...] w przedmiocie zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę I. uchyla zaskarżoną decyzję; II. zasądza od Wojewody na rzecz skarżącej B. P. kwotę 997 zł (dziewięćset dziewiędziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania. WSA/wyr.l - sentencja wyroku

Uzasadnienie

Starosta [...] decyzją nr [...] z 5 kwietnia 2019 r., znak: [...], zatwierdził projekt budowlany i udzielił Inwestorom pozwolenia na budowę inwestycji obejmującej budowę sześciu budynków mieszkalnych jednorodzinnych w zabudowie bliźniaczej z infrastrukturą techniczną i urządzeniami budowlanymi: miejsce gromadzenia odpadów stałych, miejsca postojowe, dojścia i dojazdy, mury oporowe, wewnętrzna linia zasilająca eNN, wewnętrzna instalacja, wodociągowa, kanalizacyjna, gazowa; na działce ewid. nr [...] obręb [...] w Z..

Od powyższej decyzji odwołała się B. P. podnosząc, iż dokumentacja dołączona do wniosku zawiera błędy i braki które stoją w sprzeczności z obowiązującymi przepisami prawa, a ich negatywne skutki mogą stanowić sytuacje zagrażające zdrowiu i życiu ludzkiemu.

Podkreśliła, iż ciąg pieszo - jezdny (dz. ewid. nr: [...] ob. [...] ob. [...] i [...] ob[...] prowadzący do działki budowalnej na której projektowane jest zamierzenie budowlane nie spełnia warunków § 14 rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. W projekcie ciąg pieszo jezdny ma szerokość 2,7 - 4 m, a w myśl warunków par 14 ust 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury wymagane jest 5 m. Ciąg ten ma nadto duży spadek, oraz jest ogrodzony po obu stronach, co uniemożliwia wyminięcie czy ominięcie innych użytkowników, szczególnie pieszych. A w związku z planowaną budową sześciu budynków jednorodzinnych ruch pojazdów na nim wzrośnie o co najmniej 200%. Takie znaczne zwiększenie obciążenia będzie nie tylko bardzo uciążliwe dla obecnych mieszkańców ale może prowadzić do sytuacji stanowiących zagrożenie dla zdrowia i życia ludzi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00