Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 5 marca 2020 r., sygn. II SA/Sz 36/20

Budowlane prawo

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Stefan Kłosowski (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Renata Bukowiecka-Kleczaj Sędzia WSA Katarzyna Sokołowska Protokolant starszy sekretarz sądowy Agnieszka Klimek po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 5 marca 2020 r. sprawy ze skargi E. P. na decyzję Wojewody z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] grudnia 2017 r., nr [...] Starosta [...] zatwierdził projekt budowlany i udzielił O. S.A. z siedzibą w W. pozwolenia na budowę stacji bazowej telefonii komórkowej [...]", zewnętrznej instalacji energii elektrycznej oraz drogi dojazdowej na terenie działki nr [...] w P., w obrębie P. 1, w gminie P..

Od ww. decyzji odwołanie złożyła E. P., zarzucając jej naruszenie:

- art. 10 § 1 w zw. z art. 61 § 4 k.p.a. polegające na braku zawiadomienia odwołującej się o wszczęciu postępowania w przedmiocie udzielenia pozwolenia na budowę stacji bazowej telefonii komórkowej;

- art. 10 § 1 k.p.a. poprzez zaniechanie zapewnienia stronie prawa do udziału w postępowaniu na każdym jego etapie, w tym w szczególności uniemożliwienie odwołującej się wypowiedzenie się co do zebranych materiałów i dowodów;

- art. 35 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo budowlane poprzez jego niezastosowanie polegające na przyjęciu, że projekt budowy stacji bazowej telefonii komórkowej jest zgodny z postanowieniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Planowana inwestycja ma powstać w terenie elementarnym o symbolu R.MNU, przeznaczonym pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną z dopuszczeniem nieuciążliwych usług, co w ocenie strony, stanowi naruszenie tego ustalenia. Ponadto, § 15 ust. 3 pkt 9 o dopuszczeniu lokalizacji inwestycji celu publicznego z zakresu łączności nie oznacza dowolnej lokalizacji takiej inwestycji, bez wzięcia pod uwagę innych parametrów ustalonych dla poszczególnych terenów elementarnych, w tym ustalonej dla terenu R.MNU wysokości zabudowy (do 9 m) i zapisu o braku uciążliwości usług. Zdaniem skarżącej, według określonej w § 7 pkt 6 planu definicji wysokości zabudowy; inwestycja wymaga uzyskania decyzji o warunkach zabudowy względnie decyzji o ustaleniu inwestycji celu publicznego lub dokonania odpowiedniej zmiany planu na podstawie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, bowiem zapisy planu w ogóle nie dotyczą obiektów infrastruktury telekomunikacyjnej;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00