Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 19 lutego 2020 r., sygn. II SA/Po 564/19

 

Dnia 19 lutego 2020 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Aleksandra Kiersnowska - Tylewicz (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Wiesława Batorowicz Asesor WSA Jan Szuma Protokolant st. sekr. sąd. Edyta Rurarz - Kwietniewska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 19 lutego 2020 roku sprawy ze skargi D. K. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] maja 2019 r. nr [...] w przedmiocie określenia dopuszczalnego poziomu hałasu I. uchyla zaskarżoną decyzję i poprzedzającą ją decyzję Starosty [...] z dnia [...] marca 2019 r. nr [...], II. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego na rzecz skarżącego kwotę [...]zł ([...] złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Starosta [...], decyzją z dnia [...] marca 2019 r., nr [...], określił dopuszczalny poziom hałasu powodowany przez źródła zlokalizowanego na terenie myjni bezdotykowej w M. G. przy [...], [...], której właścicielem jest Pan D. K. (dalej: skarżący), prowadzący działalność pn. "[...] [...], [...], poza zakładem, na terenie zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej:

- LAeqD (równoważny poziom hałasu dla pory dnia) - 50 dB,

- LAeqN (równoważny poziom hałasu dla pory nocy) - 40 dB.

W uzasadnieniu wydanej decyzji organ wskazał, że w dniu [...] września 2017 r. otrzymał od Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w [...] Delegatury w [...] sprawozdanie z badań [...] przeprowadzonych dnia [...] września 2017 r. dotyczących hałasu emitowanego do środowiska przez myjnię bezdotykową zlokalizowaną w [...] przy [...], [...], której właścicielem jest skarżący. Dla terenu, na którym znajduje się przedmiotowy zakład nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. W związku z powyższym, zgodnie z art. 115 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska, wystąpiono z pismem do Burmistrza [...] o określenie przeznaczenia tego terenu oraz terenów sąsiednich. Burmistrz [...] obszar wokół myjni zlokalizowanej w [...] przy [...] zakwalifikował do terenów zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej (na zachód i północny-wschód od myjni), terenów zabudowy mieszkaniowo-usługowej (na północ od myjni) oraz terenów zabudowy zagrodowej (na południe i wschód od myjni). Wskazano również, że posesja, na której znajduje się myjnia sąsiaduje od zachodu i północy z drogami, nie są one obszarami chronionymi akustycznie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00