Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 28 stycznia 2020 r., sygn. III SA/Wa 957/19

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Matylda Arnold-Rogiewicz, Sędziowie sędzia del. SO Agnieszka Baran, sędzia WSA Jarosław Trelka (sprawozdawca), Protokolant sekretarz sądowy Paweł Smulski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 28 stycznia 2020 r. sprawy ze skargi N. sp. z o.o. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 5 lutego 2019 r. nr 0114-KDIP2-2.4010.584.2018.2.AG w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych oddala skargę

Uzasadnienie

W dniu 7 listopada 2018 r. N. sp. z o.o. z siedzibą w W. ("Skarżąca", "Strona", "Spółka", "Wnioskodawca") złożyła do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej ("Dyrektor", "Organ") wniosek o wydanie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego.

We Wniosku wskazano, że Skarżąca należy do międzynarodowej Grupy D. ("Grupa" lub "Grupa D."). W roku 2017 w Grupie wdrożono projekt [...], w ramach którego w D. Sp. z o. o. ("D." lub "Usługodawca") utworzone zostało Centrum Usług Wspólnych ("CBS"), którego głównym zadaniem jest centralizacja usług wsparcia i świadczenie ich na rzecz 13 europejskich podmiotów z Grupy. W ramach CBS spółka D. udziela wsparcia w następujących obszarach:

• Finanse,

• Usługi IS/IT,

• Sekretariat Generalny,

• HR - zasoby ludzkie.

(i) Finanse obejmują one następujące dziedziny (podobszary):

1) Treasury

2) Ubezpieczenia

3) Kontrola wewnętrzna

4) Zobowiązania, koszty podróży, należności, środki trwałe, materiały i zapasy

5) Księga główna

6) Podatki;

(ii) W skład usługi IT/IS wchodzą np. usługi podstawowe związane z zapewnieniem infrastruktury informatycznej oraz usługi pomocy technicznej w zakresie wsparcia użytkownika końcowego dotyczącego infrastruktury informatycznej (PC, tablety, smartfony), zapewnienie bezpieczeństwa IT;

(iii) Usługi Sekretariat Generalny (wsparcie ogólne) obejmują m.in. kształtowanie wizerunku firmy w oczach środowisk zewnętrznych oraz monitorowanie i identyfikowanie nadchodzących wyzwań i możliwości biznesowych, w szczególności zachęcanie spółek do adresowania ich poprzez konkretne działania lub odpowiednie stanowiska;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00