Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 4 września 2019 r., sygn. VIII SA/Wa 346/19
Transport
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Sławomir Fularski, Sędziowie Sędzia WSA Justyna Mazur, Sędzia WSA Iwona Szymanowicz - Nowak (sprawozdawca), Protokolant Specjalista Ilona Obara, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 4 września 2019 r. w Radomiu sprawy ze skargi [...]spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w [...] na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...]lutego 2017 r. nr [...] w przedmiocie wznowienia postępowania sądowego w sprawie VIII SA/Wa 357/17 zakończonego wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 14 grudnia 2017 roku 1) wznawia postępowanie sądowe zakończone prawomocnym wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 14 grudnia 2017 roku w sprawie VIII SA/WA 357/17; 2) uchyla zaskarżony wyrok; 3) uchyla decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...]lutego 2017 r. nr [...]; 4) zasądza od Głównego Inspektora Transportu Drogowego na rzecz skarżącego [...]spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w [...]kwotę [...] ([...]) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
Wyrokiem z 14 grudnia 2017 r. w sprawie o sygn. akt VIII SA/Wa 357/17 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę [...]. R spółka z o.o. z siedzibą w R. (dalej: [...] skarżący, spółka, strona) na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego (dalej: GITD, organ odwoławczy) z [...] lutego 2017 r. nr [...]
w przedmiocie kary pieniężnej w transporcie drogowym. Wyrok uprawomocnił się w dacie [...] marca 2018 r.
Pismem z [...] maja 2019 r. (data złożenia na biurze podawczym) [...] wniósł skargę o wznowienie postępowania sądowoadministracyjnego zakończonego ww. prawomocnym wyrokiem ze względu na wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (dalej: TSUE) z 21 marca 2019 r. w sprawie C-127/17, w którym uznano, że nakładając na przedsiębiorstwo transportowe wymóg posiadania specjalnych zezwoleń, umożliwiających poruszanie się po niektórych drogach publicznych, Rzeczpospolita Polska uchybiła zobowiązaniom ciążącym na niej na podstawie przepisów art. 3 i art. 7 dyrektywy Rady 96/53/WE z dnia 25 lipca 1996 r. (dalej: dyrektywa 96/53) ustanawiającej dla niektórych pojazdów drogowych poruszających się na terytorium Wspólnoty maksymalne dopuszczalne wymiary
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right