Orzeczenie
Wyrok Trybunału (czwarta izba) z dnia 21 marca 2019 r. - Komisja Europejska przeciwko Rzeczypospolitej Polskiej. - Sprawa C-127/17., sygn. C-127/17
WYROK TRYBUNAŁU (czwarta izba)
z dnia 21 marca 2019 r. ( *1 )
Uchybienie zobowiązaniom państwa członkowskiego Transport Dyrektywa 96/53/WE Ruch międzynarodowy Pojazdy odpowiadające określonym w tej dyrektywie maksymalnym wartościom obciążenia i wymiarów Używanie takich pojazdów, zarejestrowanych lub znajdujących się już w ruchu w danym państwie członkowskim, na terytorium innego państwa członkowskiego System specjalnych zezwoleń Artykuły 3 i 7 Akt o przystąpieniu z 2003 r. Postanowienia przejściowe Punkt 8 ust. 3 załącznika XII
w sprawie C127/17
mającej za przedmiot skargę o stwierdzenie, na podstawie art. 258 TFUE, uchybienia zobowiązaniom państwa członkowskiego, wniesioną w dniu 10 marca 2017 r.,
Komisja Europejska, reprezentowana przez J. Hottiaux oraz W. Möllsa, działających w charakterze pełnomocników,
strona skarżąca,
przeciwko
Rzeczypospolitej Polskiej, reprezentowanej przez B. Majczynę, M. Kamejszę-Kozłowską oraz J. Sawicką, działających w charakterze pełnomocników, wspieranych przez J. Waszkiewicza, eksperta,
strona pozwana,
TRYBUNAŁ (czwarta izba),
w składzie: T. von Danwitz, prezes siódmej izby, pełniący obowiązki prezesa czwartej izby, K. Jürimäe, C. Lycourgos, E. Juhász i C. Vajda (sprawozdawca), sędziowie,
rzecznik generalny: Y. Bot,
sekretarz: K. Malacek, administrator,
uwzględniając procedurę pisemną i po przeprowadzeniu rozprawy w dniu 20 czerwca 2018 r.,
po zapoznaniu się z opinią rzecznika generalnego na posiedzeniu w dniu 19 września 2018 r.,
wydaje następujący
Wyrok
1 | W swojej skardze Komisja Europejska wnosi do Trybunału o stwierdzenie, że nakładając na przedsiębiorstwa transportowe wymóg posiadania specjalnych zezwoleń, by móc poruszać się na niektórych drogach publicznych, Rzeczpospolita Polska uchybiła zobowiązaniom ciążącym na niej na podstawie przepisów art. 3 i 7 dyrektywy Rady 96/53/WE z dnia 25 lipca 1996 r. ustanawiającej dla niektórych pojazdów drogowych poruszających się na terytorium Wspólnoty maksymalne dopuszczalne wymiary w ruchu krajowym i międzynarodowym oraz maksymalne dopuszczalne obciążenia w ruchu międzynarodowym (), zmienionej dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/719 z dnia 29 kwietnia 2015 r. () (zwanej dalej dyrektywą 96/53), w związku z pkt 3.1 i 3.4 załącznika I do dyrektywy 96/53. |