Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 27 września 2019 r., sygn. III SA/Kr 818/19

Administracyjne postępowanie

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący WSA Kazimierz Bandarzewski (spr.) Sędziowie NSA Krystyna Kutzner WSA Maria Zawadzka po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym w dniu 27 września 2019 r. sprawy ze skargi M. Ł. na postanowienie Samorządowego Kolegium Odwoławczego 18 kwietnia 2019 r. znak [...] w przedmiocie odmowy wszczęcia postępowania oddala skargę.

Uzasadnienie

Samorządowe Kolegium Odwoławcze postanowieniem z dnia 18 kwietnia 2019 r. znak: [...] utrzymało postanowienie tego samego organu z dnia 18 lutego 2019 r. o odmowie wszczęcia postępowania nieważnościowego w sprawie stwierdzenia nieważności decyzji Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia 20 sierpnia 2018 r. znak: [...] utrzymującej w mocy decyzję Burmistrza Miasta i Gminy z dnia [...] 2018 r. nr [...] o odmowie przyznania M. Ł. zasiłku celowego z przeznaczeniem na dofinansowanie do zakupu żywności.

Decyzja Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia 20 sierpnia 2018 r. znak: [...] została zaskarżona w drodze odwołania do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, który prawomocnym wyrokiem z dnia 27 grudnia 2018 r. sygn. akt III SA/Kr 1136/18 skargę oddalił.

Pismem z dnia 20 października 2018 r. skarżący M. Ł. wniósł o unieważnienie decyzji Samorządowego Kolegium Odwoławczego (dalej w skrócie jako SKO) z dnia 20 sierpnia 2018 r. znak: [...].

W uzasadnieniu tego wniosku wskazano, że decyzja ta zawiera wadę prawną wymienioną w art. 156 § 1 pkt 7 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096, z późn. zm.) oraz że została wydana z rażącym naruszeniem prawa (art. 156 § 1 pkt 2 K.p.a.). W związku z wniesieniem pozwu do Sądu Rejonowego jako strony pozwane zostały określone SKO i Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie. To zaś oznacza w przekonaniu wnioskodawcy, że tak urzędnicy SKO, jak i sędziowie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego podlegają wyłączeniu od udziału w załatwianiu sprawy, ponieważ wynik sprawy zawisłej przed Sądem Rejonowym może mieć wpływ na ich prawa lub obowiązki. Ponadto decyzja ta została wydana z rażącym naruszeniem prawa polegającym na uchybieniu art. 2, art. 5, art. 7, art. 8 ust. 1, art. 20, art. 22, art. 24, art. 32 ust. 1, art. 45 ust. 1, art. 64 ust. 2, art. 65 ust. 1, art. 67 ust. 2 ustawy z dnia 2 kwietnia 1997 r. Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 1997 r. Nr 78, poz. 483, z późn. zm.) oraz art. 6, art. 7, art. 9, art. 12 § 1, art. 14 § 1, art. 139 K.p.a. Wnioskodawca podniósł również, że wydana decyzja narusza wszystkie przepisy ustawy o pomocy społecznej, a także odpowiednie dyrektywy unijne. Zarzucił nadto brak znajomości akt sprawy, stanu sprawy i potwierdzenie nieprawdy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00