Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 7 sierpnia 2019 r., sygn. II SA/Wa 569/19

Inne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Łukasz Krzycki, Sędzia WSA Konrad Łukaszewicz (spr.), Asesor WSA Karolina Kisielewicz, Protokolant ref. Stażysta Paulina Lichowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 7 sierpnia 2019 r. sprawy ze skargi Szefa Kancelarii Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej na decyzję Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z dnia [...] stycznia 2019 r. nr [...] w przedmiocie nakazu usunięcia danych osobowych oddala skargę

Uzasadnienie

Przedmiotem kontroli sądowoadministracyjnej była decyzja Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (zwanego dalej: "Prezesem UODO") z dnia [...] stycznia 2019 r. o numerze [...]w sprawie nakazania usunięcia danych osobowych.

Stan faktyczny sprawy przedstawia się następująco:

Wnioskiem z dnia [...] grudnia 2014 r. A. S. (zwany dalej: "Wnioskodawcą") wystąpili do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (zwanego dalej: "GIODO") o wydanie decyzji w sprawie usunięcia naruszeń w przetwarzaniu danych osobowych poprzez nakazanie Kancelarii Sejmu RP usunięcia jego danych osobowych w postaci: imienia, nazwiska, miejsca uprzedniej pracy oraz informacji dotyczącej nieuzasadnionego i niepotwierdzonego zarzutu, jakobym w sposób niezgodny z prawem wykonywał działalność lobbingową, a w szczególności, że podawał się za "przedstawiciela banku" z raportu zatytułowanego "Informacja o działaniach podejmowanych wobec Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej w 2010 roku przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową" oraz ze strony internetowej na której został on opublikowany, której administratorem jest Kancelaria Sejmu.

W ocenie Wnioskodawcy, przetwarzanie jego danych osobowych jest niezgodne z prawem, bowiem brak jest przepisu, który umożliwiałby Kancelarii Sejmu publikowanie informacji o niepotwierdzonych zarzutach skierowanych względem jego osoby. W szczególności, nie stanowią podstawy prawnej do przetwarzania tych danych, przepisy art. 7, art. 16 i art. 18 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 248; zwanej dalej: "ustawą lobbingową"), jak również art. 201 b ust. 7 Regulaminu Sejmu, na które powołał się Szef Kancelarii Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej (zwany dalej: "Szefem Kancelarii, bądź "Skarżącym") w wystosowanym do niego piśmie z dnia [...] kwietnia 2014 r. Wnioskodawca zaznaczył przy tym, iż publikowanie jego danych osobowych w kontekście niepotwierdzonych zarzutów, narusza jego dobre imię, bowiem skierowano wobec niego zarzut jest nieprawdziwy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00