Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 5 czerwca 2019 r., sygn. I SA/Ol 47/19

Celne prawo; Celne postępowanie; Podatek akcyzowy; Podatek od towarów i usług; Opłaty administracyjne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Przemysław Krzykowski Sędziowie sędzia WSA Jolanta Strumiłło asesor WSA Katarzyna Górska ( sprawozdawca ) Protokolant starszy sekretarz sądowy Katarzyna Niewiadomska po rozpoznaniu w Olsztynie na rozprawie w dniu 5 czerwca 2019r. sprawy ze skarg J. H. na decyzje Dyrektora Izby Administracji Skarbowej z dnia "[...]", nr: "[...]", “[...]", “ [...]", “[...]" w przedmiocie określenia kwoty podatku akcyzowego, podatku od towarów i usług oraz opłaty paliwowej oddala skargi.

Uzasadnienie

Skargi J.H. (dalej: "strona", "podatnik" lub "skarżący") dotyczą czterech decyzji Dyrektora Izby Administracji Skarbowej (dalej: "organ odwoławczy" lub "DIAS") utrzymujących w mocy decyzje Naczelnika Urzędu Celno-Skarbowego (dalej: "NUCS") z dnia "[...]" o nr: "[...]", wydane w sprawie określenia kwoty podatku akcyzowego, podatku od towarów i usług oraz opłaty paliwowej.

Według ustaleń dokonanych przez NUCS, podatnik w okresie od lipca do października 2017 r. przekraczał 10-krotnie w każdym z ww. miesięcy (w sierpniu 9-krotnie) granicę polsko-rosyjską samochodem osobowym "[...]", dokonując zgłoszenia celnego łącznie w lipcu 2017 r. 929 litrów oleju napędowego, w sierpniu 2017 r. 900 litrów oraz we wrześniu i październiku 2017 r. po 1000 litrów tego paliwa, zgłaszając je jako zwolnione z opłat celnych i podatkowych w chwili przekraczania granicy.

NUCS przeanalizował częstotliwość przekraczania przez podatnika granicy UE i stwierdził, że dokonał on przewozów paliwa z dużą częstotliwością, co nie potwierdza okazjonalnego charakteru przywozu. Na tej podstawie wydał najpierw w dniu "[...]" cztery decyzje o nr: "[...]" w sprawie stwierdzenia powstania długu celnego w związku z wprowadzeniem na obszar celny Unii Europejskiej oleju napędowego w wyżej wskazanych ilościach (dalej: "decyzje w sprawie długu celnego"). Następnie wydał cztery ww. decyzje z dnia z dnia "[...]" w sprawie określenia kwoty podatku akcyzowego, podatku od towarów i usług oraz opłaty paliwowej (dalej: "decyzje wymiarowe" lub "decyzje podatkowe"), w których określił kwotę podatku akcyzowego za lipiec 2017 r. w łącznej wysokości 1.085 zł, za sierpień 2017 r. 1.053 zł, za wrzesień i październik 2017 r. 1.170 zł, kwotę podatku od towarów i usług za lipiec 2017 r. w łącznej wysokości 846 zł, za sierpień 2017 r., 801 zł, za wrzesień i październik 2017 r. 890 zł oraz kwotę opłaty paliwowej za lipiec 2017 r. w łącznej wysokości 269 zł, za sierpień 2017 r. 261 zł oraz za wrzesień i październik 2017 r. 290 zł - w związku z wprowadzeniem na obszar celny Unii Europejskiej oleju napędowego w ilościach wskazanych w ww. decyzjach. W decyzjach wskazano, że strona w okresie od listopada 2016 do października 2017 r. przekraczała granicę z Federacją Rosyjską łącznie 110 razy, co 3-4 dni, przywożąc w tym okresie 10.199 litrów oleju napędowego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00