Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 22 maja 2019 r., sygn. II SA/Po 58/19

Odpady

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Edyta Podrazik Sędziowie Sędzia WSA Danuta Rzyminiak - Owczarczak (spr.) Asesor WSA Jan Szuma Protokolant st. sekr. sąd. Monika Pancewicz po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 22 maja 2019 r. sprawy ze skargi D. B. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] 2018r. Nr [...] w przedmiocie usunięcia odpadów oddala skargę

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] 2018 r., nr [...], wydaną na podstawie art. 26 ust. 2 i 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz.U. z 2018 r. poz. 992 ze zm.), Prezydent Miasta P.:

1. nakazał D. B. usunięcie odpadów z miejsca nieprzeznaczonego do ich składowania i magazynowania, tj. z działki nr [...] (ark. [...], obręb J.), położonej przy ul. [...] w P.,

2. określił:

a) termin usunięcia odpadów na dzień 28 czerwca 2019 r.,

b) rodzaj odpadów przeznaczonych do usunięcia, jako 17 05 04 - Gleba i ziemia, w tym kamienie, inne niż wymienione w 17 05 03,

c) sposób usunięcia odpadów poprzez przekazanie ich bezpośrednio po usunięciu do kolejnego posiadacza uprawnionego do zbierania lub przetwarzania ww. odpadów,

3. zobowiązał do:

- przekazania odpadów bezpośrednio po usunięciu do kolejnego posiadacza uprawnionego do zbierania lub przetwarzania ww. odpadów,

- przedstawienia w Wydziale Ochrony Środowiska Urzędu Miasta P. miesięcznych dowodów potwierdzających przekazanie odpadów uprawnionym podmiotom oraz bilansu usuniętych odpadów, w terminie do 12 lipca 2019 r.

W uzasadnieniu decyzji organ wyjaśnił, że 7 czerwca 2017 r. do Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Miasta P. wpłynęła informacja o nawiezieniu mas ziemnych na teren działki [...] (art. [...], obręb: J. ), położonej przy ul. [...] i ul. [...] w P.. Dnia 26 czerwca 2017 r. przeprowadzono oględziny terenu, na które nie stawił się właściciel nieruchomości. Stwierdzono, że na przedmiotowej nieruchomości nie były prowadzone prace ziemne oraz, że zalegają tam duże ilości mas ziemnych zmieszanych częściowo z gruzem. W toku wszczętego następnie z urzędu postępowania ustalono, iż zmienił się właściciel przedmiotowej nieruchomości. Na podstawie umowy darowizny z dnia 21 kwietnia 2017 r. właścicielem nieruchomości został R. B., który następnie umową z dnia 22 września 2017 r. darował nieruchomość D. B.. Ustalono, że właściciel nieruchomości nie uzyskał żadnych uzgodnień, w zakresie których byłaby możliwość magazynowania dużych ilości mas ziemnych. Dla działki nr [...] nie były również wydawane jakiekolwiek opinie/uzgodnienia lokalizacyjno-budowlane. Ponowne, przeprowadzone w dniu 14 lutego 2018 r. oględziny nieruchomości, potwierdziły wcześniej ustalony jej stan. Na podstawie wyjaśnień R. B. i D. B. ustalono, że masy ziemi zostały nawiezione przez M. D., który świadczy usługi w tym zakresie w ramach prowadzonej indywidualnej działalności w zakresie wykopów i transportu. Masy ziemi były zwożone od października 2016 roku z terenu rożnych budów, na podstawie ustnej umowy najmu nieruchomości zawartej przez obu właścicieli działki nr [...], za ustną ich zgodą. R. B. i D. B. podali, że odpady mają zostać usunięte do końca czerwca 2019 roku. Organ wyjaśnił, że powyższą deklarację uwzględnił w decyzji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00