Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 9 maja 2019 r., sygn. II SA/Po 27/19

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Barbara Drzazga Sędziowie Sędzia WSA Elwira Brychcy Sędzia WSA Aleksandra Kiersnowska - Tylewicz (spr.) Protokolant st. sekr. sąd. Edyta Rurarz - Kwietniewska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 9 maja 2019 r. sprawy ze skargi [...] na zarządzenie pokontrolne [...] Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia [...] 7 listopada 2018 r. nr [...] w przedmiocie odpadów I. uchyla zaskarżone zarządzenie pokontrolne, II. zasądza od [...] Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska na rzecz skarżącej kwotę [...]zł ([...] złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

[...] Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska (dalej: WIOŚ), na podstawie ustaleń kontroli przeprowadzonej w Zakładzie Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów należącym do Miejskiego Zakładu Gospodarki Odpadami Komunalnymi Sp. z o.o. z siedzibą w [...] (dalej: skarżącej), dnia [...] listopada 2018 r., zarządził: odpady o kodach 19 01 07*, 19 01 13*, 19 01 15* przekazywać podmiotom prowadzącym zagospodarowanie odpadów (odzysk lub unieszkodliwianie odpadów), zgodnie z warunkami decyzji Marszałka Województwa [...] z dnia [...] sierpnia 2015 r. znak: [...] zmienionej decyzją z dnia [...] sierpnia 2016 r., znak: [...] Organ wyznaczył skarżącej termin przesłania pisemnej informacji o zakresie podjętych i zrealizowanych działań służących wyeliminowaniu wskazanych w zarządzeniu naruszeń na dzień [...] listopada 2018 r.

W uzasadnieniu wydanego zarządzenia kontrolnego, organ wskazał, że skarżąca posiada dla Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów pozwolenie zintegrowane udzielone decyzją Marszałka Województwa [...]. W trakcie kontroli, na podstawie kart przekazania odpadów, stwierdzono, że skarżąca przekazywała panu [...] prowadzącemu działalność gospodarczą pod nazwą [...], odpady o kodach: 19 01 07*, 19 01 13*, 19 01 15* od lipca 2017 r. do grudnia 2017 r. (transportowała je firma [...] - obecnie [...].). Organ zwrócił się do [...] Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o przeprowadzenie kontroli w ww. podmiocie, celem ustalenia czy poddano je procesom odzysku lub unieszkodliwienia. [...] Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska poinformował, że w trakcie kontroli [...] ustalono, że po przyjęciu ww. odpadów od skarżącej niezwłocznie przekazywano je kolejnym odbiorcom tj.: [...] [...] w [...] i [...] tj. nie dokonano ich odzysku lub unieszkodliwienia. Po otrzymaniu ww. pisma organ wystąpił do [...] i [...] Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o przeprowadzenie kontroli ww. podmiotów celem ustalenia sposobu postępowania z ww. odpadami. W czasie kontroli przeprowadzonej przez Delegaturę WIOŚ w [...] ustalono, że odpady, które zgodnie z kartami przekazania odpadów powinny być przekazywane z [...] do [...], nigdy fizycznie nie trafiały do miejsca magazynowania odpadów [...]. tylko bezpośrednio transportowane były przez [...] do [...]. WIOS w [...] nic mógł nawiązać kontaktu z. firmą [...], która pod adresem rejestrowym nigdy nie prowadziła działalności. W czasie kontroli przeprowadzonej przez WIOS w [...] na podstawie kart przekazania odpadów ustalono, że odpady przekazywane były z [...] do [...]. a następnie do [...], natomiast wcześniejsze ustalenia wskazują, że ww. odpady fizycznie nigdy tam nie trafiały.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00