Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 28 maja 2019 r., sygn. II SA/Bd 945/18

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Grzegorz Saniewski Sędziowie sędzia WSA Anna Klotz asesor WSA Katarzyna Korycka (spr.) Protokolant starszy sekretarz sądowy Elżbieta Brandt po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 28 maja 2019 r. sprawy ze skargi G. L. i J. L. na decyzję Wojewody [...] z dnia [...] czerwca 2018 r. nr [...] w przedmiocie pozwolenia na budowę oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] kwietnia 2018 r. nr [...] Starosta W., po rozpatrzeniu wniosku inwestora D. K., zatwierdził projekt budowlany i udzielił pozwolenia na budowę budynku mieszkalno-handlowo-usługowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą na działce o nr ewid.[...] w obrębie ewidencyjnym L., gm. L..

W uzasadnieniu decyzji organ I instancji wskazał, iż przedłożony przez inwestora projekt budowlany jest kompletny, posiada wymagane opinie i uzgodnienia oraz został wykonany i sprawdzony przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia budowlane. Podkreślił, iż niniejsza decyzja jest zgodna z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego G. L. - podętym uchwałą nr [...] Rady Gminy w L. z dnia [...] marca 2014 r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego G. L. w wybranych obszarach sołectw: [...] (Dz.Urz. Woj. [...]. Nr [...], dalej powoływaną również jako "mpzp"), wskazując że działka nr ew. [...] objęta zamierzeniem inwestycyjnym, położona jest w strefie oznaczonej symbolem 6MNUśr. Organ zaznaczył ponadto, iż w toku postępowania administracyjnego skarżący G. i J. L., będący stronami tego postępowania, poinformowali organ, że na ich działce nr ewid.[...] od 2004 r. funkcjonuje zarejestrowana pasieka posiadająca 160 rodzin pszczelich i przedłożyli Kodeks Dobrej Praktyki Produkcyjnej w Pszczelarstwie (dalej powoływany też w skrócie: "KDPP"), który określa minimalne odległości ustawiania uli ze względu na narażenie ludzi i zwierząt na pożądlenie pszczoły. Zdaniem organu I instancji, działalność obejmującą sprawy projektowania i budowy budynków, utrzymania i rozbiórki obiektów budowlanych oraz zasady działania organów administracji publicznej w tych dziedzinach, określają jednak przepisy ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 1332 ze zm., dalej powoływanej jako "prawo budowlane" lub "pb") oraz przepisy wykonawcze wydane na podstawie tej ustawy. Wobec tego, Starosta stwierdził, iż w obecnym stanie prawnym przepisy nie regulują kwestii odległości budynków od pasiek uli. Podsumowując organ stwierdził, że inwestor - który oświadczył że posiada prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane - spełnił warunki określone w art. 32 ust. 4 i w art. 33 ust. 2 pb oraz, że sprawdzenie przedłożonych dokumentów zgodnie z art. 35 ust. 1 pb wykazało zgodność przedstawionych w projekcie rozwiązań z przepisami prawa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00