Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 25 kwietnia 2019 r., sygn. III SA/Lu 662/18

Ruch drogowy

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Ewa Ibrom (sprawozdawca) Sędziowie: WSA Robert Hałabis WSA Iwona Tchórzewska Protokolant: Asystent sędziego Radosław Kot po rozpoznaniu w Wydziale III na rozprawie w dniu 25 kwietnia 2019 r. sprawy ze skargi "[...]" M. Ł., J. Ł. Spółki Jawnej z siedzibą w Ł. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] października 2018 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów ustawy o transporcie drogowym oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia [...] października 2018 r., nr [...] Główny Inspektor Transportu Drogowego utrzymał w mocy decyzję P. Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] lipca 2018 r., nr [...] o wymierzeniu [...] Spółce Jawnej w Ł. kary pieniężnej za wykonywanie przejazdu po drogach publicznych pojazdem nienormatywnym jak bez zezwolenia kategorii VII.

Podstawę faktyczną powyższego rozstrzygnięcia stanowiły następujące ustalenia:

W dniu 25 kwietnia 2018 r. kontroli poddany został pojazd członowy składający się z dwuosiowego ciągnika samochodowego nr rej. [...] i trzyosiowej naczepy nr rej. [...], należący do [...] Spółki Jawnej w Ł. (dalej jako "skarżąca"), którym wykonywano przewóz zboża w ramach międzynarodowego transportu drogowego. Zakres, przebieg i wynik kontroli zostały udokumentowane w protokole nr [...]

W trakcie kontroli stwierdzono przekroczenie nacisku na pojedynczej osi napędowej o 1 t (nacisk na pojedynczej osi napędowej 12,5 t, przekroczenie dopuszczalnej wartości o 8,69%), przekroczenie nacisku na potrójnej osi nienapędowej o 0,8 t (nacisk na potrójnej osi nienapędowej 24,8 t, przekroczenie dopuszczalnej wartości o 3,33%), przekroczenie rzeczywistej masy całkowitej pojazdu członowego o 5 t (rzeczywista masa całkowita pojazdu członowego 45 t, przekroczenie dopuszczalnej wartości o 12,5%). Kierowca nie okazał zezwolenia na przejazd pojazdem nienormatywnym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00