Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 9 kwietnia 2019 r., sygn. III SA/Kr 56/19

Inne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Krystyna Kutzner Sędziowie WSA Bożenna Blitek WSA Renata Czeluśniak (spr.) Protokolant specjalista Bernadetta Szczypka po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 9 kwietnia 2019 r. sprawy ze skargi A Sp. z o.o. w N na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 25 października 2018 r. nr [...] w przedmiocie odmowy umorzenia należności wynikających z kary pieniężnej skargę oddala

Uzasadnienie

Pismem z dnia 8 sierpnia 2018 r. strona skarżąca A sp. z o.o. w N, złożyła wniosek o umorzenie w części pozostałej do spłaty kwoty 6 500,00 zł wynikającej z kary pieniężnej nałożonej w drodze decyzji Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] 2014 r., nr [...] w wysokości 15000,00 zł oraz kary pieniężnej nałożonej w drodze decyzji Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] 2014 r., nr [...] w wysokości 15 000,00 zł, a także umorzenia w całości odsetek od ww. należności. Strona wskazała, że od kilku lat boryka się z trudną sytuacją materialną, konsekwencją czego było zawieszenie działalności w dniu 17 października 2017 r. Główną przyczyną takiej sytuacji było działanie zatrudnionych przez nią kierowców, które generowało duże koszty związane m. in. z koniecznością wielokrotnej naprawy pojazdów oraz spłaty zobowiązań wynikających z ich nierzetelnej pracy. Strona podała, że posiada zadłużenie wobec ZUS, które nie może zostać uregulowane ze względu na brak możliwości finansowych, a zadłużenie wobec urzędu miasta z tytułu podatku od środków transportu zostało umorzone. Do powyższego pisma załączono: potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie decyzji administracyjnej; oświadczenie o otrzymanej w ciągu ostatnich 3 lat pomocy de minimis; wypełniony i podpisany Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis; oświadczenie o majątku, dochodach i źródłach utrzymania; kserokopie faktur za naprawę oraz usługi związane z eksploatacją pojazdów; kserokopię wezwania pracownika w celu rozliczenia finansowego; kserokopię wezwania do zapłaty należności z tytułu niepodjęcia ładunku; kserokopię zeznania podatkowego PIT-11 za lata 2016-2018; kserokopie dokumentów związanych z wyrejestrowaniem pojazdów; kserokopie faktur za złomowanie pojazdów; kserokopię wniosku o zmianę wpisu w KRS wraz z załącznikami; kserokopie rozliczenia czasu pracy pracowników.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00