Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 15 marca 2019 r., sygn. IV SA/Gl 1037/18

Oświata

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Stanisław Nitecki (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Renata Siudyka, Sędzia WSA Edyta Żarkiewicz, Protokolant Specjalista Magdalena Kurpis, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 15 marca 2019 r. sprawy ze skargi A Sp. z o.o. w L. na decyzję Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie odmowy dokonania zmiany wpisu do ewidencji szkół i placówek niepublicznych oddala skargę.

Uzasadnienie

Prezydent Miasta J. decyzją z [...] r. nr [...] wydaną na podstawie art. 168 ust. 12 pkt 1 ustawy z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 996 ze zm.) odmówił dokonania zmiany wpisu do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonych przez Prezydenta Miasta J. - A w J. zgłoszonej przez B Sp. z o.o. w L. W uzasadnieniu decyzji organu administracji publicznej przybliżono przedłożone przez stronę dokumenty oraz przywołano interpretację art. 168 ust. 12 ustawy Prawo oświatowe przedstawioną przez wnioskodawcę. W dalszej części uzasadnienia organ pierwszej instancji wskazał, że nie można przyjąć stanowiska prezentowanego przez wnioskodawcę, ponieważ w jego ocenie z uwagi na zmianę dotyczącą adresu prowadzenia placówki niezbędne jest dostarczenie dokumentów, o których mowa w art. 168 ust. 4 pkt 3 ppkt d Prawo oświatowe to jest zapewniających bezpieczeństwo i higieniczne warunki nauki i pracy, spełniające wymagania określone w przepisach w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach. Dodatkowo odwołano się do postanowień art. 171 oraz art. 170 ust. 2 wyżej wymienionej ustawy. W konkluzji uznano, że zgłoszenie zmian w ewidencji nie zostało uzupełnione w wyznaczonym terminie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00