Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 30 stycznia 2019 r., sygn. II SA/Wa 928/18

Broń i materiały wybuchowe

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Sławomir Fularski, Sędzia WSA Agnieszka Góra - Błaszczykowska, Sędzia WSA Konrad Łukaszewicz (spr.), Protokolant referent stażysta Monika Duma-Szymczak, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 30 stycznia 2019 r. sprawy ze skargi D. K. na decyzję Komendanta Głównego Żandarmerii Wojskowej z dnia [...] marca 2018 r. nr [...] w przedmiocie odmowy zarejestrowania broni palnej do celów kolekcjonerskich 1. uchyla zaskarżoną decyzję; 2. zasądza od Komendanta Głównego Żandarmerii Wojskowej na rzecz D. K. 200 (dwieście) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Przedmiotem kontroli sądowoadministracyjnej w niniejszej sprawie była decyzja Komendanta Głównego Żandarmerii Wojskowej (zwanego dalej: "Komendantem Głównym") z dnia [...] marca 2018 r. o numerze [...] w sprawie odmowy zarejestrowania broni palnej do celów kolekcjonerskich.

Stan faktyczny sprawy przedstawia się następująco:

Wnioskiem z dnia [...] października 2016 r. D. K. (zwany dalej: "Skarżącym") zwrócił się do Komendanta Oddziału Żandarmerii Wojskowej w [...] (zwanego dalej: "Komendantem Oddziału") o zarejestrowanie karabinu samopowtarzalnego PTRS-41 kal. 14,5 mm nr [...] - jako broni palnej myśliwskiej do celów kolekcjonerskich.

Decyzją z dnia [...] listopada 2016 r. Komendant Oddziału odmówił zarejestrowania karabinu do celów kolekcjonerskich. W podstawie prawnej decyzji powołano przepisy art. 13 ust. 3 w związku z art. 10 ust. 4 ustawy z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1839 ze zm.).

Uzasadniając decyzję organ przywołał treść przepisów ustawy o broni i amunicji, jakie zastosował w sprawie, a nadto wskazał, iż dokonując klasyfikacji broni objętej wnioskiem, wziął pod uwagę zapisy ustawy z dnia 13 października 1995 r. - Prawo łowieckie (t. j. Dz. U. z 2018 r., poz. 2033 ze zm.) oraz przepisy rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 23 marca 2005 r. w sprawie szczegółowych warunków wykonywania polowania i znakowania tusz (Dz. U. z 2005 r., Nr 61, poz. 548 ze zm.; zwanego dalej: "rozporządzeniem"), a także zapisy Zbioru Zasad Etyki i Tradycji Łowieckiej, opracowane przez Polski Związek Łowiecki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00