Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 3 stycznia 2019 r., sygn. VII SA/Wa 1257/18

Zabytki

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Wojciech Sawczuk (spr.), , Sędzia WSA Monika Kramek, Sędzia WSA Tomasz Stawecki, Protokolant specjalista Piotr Bibrowski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 3 stycznia 2019 r. sprawy ze skargi H. T. i A. T. na decyzję Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia [...] marca 2018 r. znak [...] w przedmiocie odmowy skreślenia z rejestru zabytków oddala skargę

Uzasadnienie

I.

Decyzją z dnia [...] kwietnia 1986 r., nr [...], Wojewódzki Konserwator Zabytków w [...] wpisał do rejestru zabytków, pod numerem [...], zespół budynków gospodarczych, obiekty związane z hodowlą koni, budynki mieszkalne w granicach gospodarstwa oraz domy nr [...] i [...] poza jego granicami - zlokalizowane w P., gmina [...], w obrębie założenia pałacowo-parkowego. Uzasadniając dokonany wpis wskazano m.in., że przedmiotowy zespól folwarczny (gospodarczy), o architekturze "dobrej klasy", należy do nielicznych tego typu zabytkowych założeń, które w części historycznej pozbawione są współczesnej zabudowy. Obiekty wchodzące w skład ww. zespołu zostały oznaczone na załączniku graficznym, stanowiącym integralną część decyzji. Wynika z niego, że tzw. stajnia szeroka zlokalizowana jest w zachodniej pierzei podwórza gospodarczego.

Sprawa skreślenia z rejestru zabytków tzw. stajni szerokiej z zespołu folwarcznego w P. (której dotyczy także niniejszej postępowanie), była już przedmiotem odrębnych postępowań zakończonych decyzjami z dnia [...] kwietnia 1989 r. oraz z dnia [...] stycznia 2000 r. (ta ostatnia utrzymana w mocy decyzją z dnia [...] grudnia 2000 r.), którymi odmówiono skreślenia przedmiotowego budynku z rejestru zabytków. W obu odmownych decyzjach podkreślano, że stan zachowania ww. obiektu wskazuje na konieczność przeprowadzenia przy nim prac remontowych, zaś kwestie tego rodzaju wykraczają poza przedmiot postępowania w sprawie skreślenia zabytku z rejestru i mogą zostać uregulowane w odrębnym postępowaniu, dotyczącym wydania pozwolenia konserwatorskiego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00