Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Opolu z dnia 31 stycznia 2019 r., sygn. II SA/Op 497/18

Ochrona środowiska

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Elżbieta Kmiecik (spr.) Sędziowie Sędzia NSA Jerzy Krupiński Sędzia WSA Anna Wójcik Protokolant Referent stażysta Katarzyna Działek po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 31 stycznia 2019 r. sprawy ze skargi Z. K. na zarządzenie pokontrolne Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska w Opolu z dnia 31 sierpnia 2018 r., nr [...] w przedmiocie nieprawidłowości w zakresie gospodarowania odpadami oddala skargę.

Uzasadnienie

Przedmiot postępowania sądowoadministracyjnego stanowi skarga Z. K., zwanego dalej również skarżącym, wniesiona na zarządzenie pokontrolne Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska w Opolu z dnia 31 sierpnia 2018 r., nr [...].

Zaskarżone zarządzenie zapadło w następującym stanie faktycznym i prawnym:

W dniach 10 kwietnia 2018 r. -19 kwietnia 2018 r. inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Opolu przeprowadzili w firmie A znajdującej się w [...] przy ulicy [...] kontrolę. Wyniki przedmiotowej kontroli zawarte zostały w protokole kontroli nr [...], który podpisany został przez skarżącego bez żadnych uwag. Z zawartego w ww. protokole opisu charakterystyki prowadzonej przez skarżącego działalności gospodarczej, zgodnie z PKD, wynika, że polega ona na sprzedaży hurtowej odpadów i złomu, obróbce mechanicznej elementów metalowych, skupie odpadów metali kolorowych, w tym złomu. Na terenie zakładu stwierdzony został fakt eksploatowania instalacji do produkcji peletu i instalacji do produkcji brykietu. Kontrolujący, na podstawie dokonanych ustaleń faktycznych wskazali w protokole na nieprawidłowości w zakresie braku wymaganego zezwolenia na zbieranie odpadów, wymaganego przez art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 21, ze zm.); brak wymaganego pozwolenia na przetwarzanie - wymaganego na podstawie ww. artykułu; przyjmowanie odpadów metali od osób fizycznych niebędących przedsiębiorcami bez wymaganego formularza przyjęcia odpadów metali wymaganego na podstawie art. 102 ww. ustawy; brak składania rocznych raportów do krajowej bazy KOBIZE naruszenie art. 7 ustawy z dnia 17 lipca 2009 r. o systemie zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i innych substancji ( Dz. U. z 2017 r. poz. 286)

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00