Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 12 grudnia 2018 r., sygn. II SA/Bd 1053/18
Samorząd terytorialny
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Anna Klotz Sędziowie sędzia WSA Joanna Brzezińska sędzia WSA Jarosław Wichrowski (spr.) Protokolant asystentka sędziego Magdalena Tambelli-Orwat po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 12 grudnia 2018 r. sprawy ze skargi M. B. na akt Prezydenta Miasta z dnia [...] lipca 2017 r. nr [...] w przedmiocie zatwierdzenia projektu stałej organizacji ruchu oddala skargę.
Uzasadnienie
Zaskarżonym do Sądu aktem z dnia [...] lipca 2017 r., znak [...], Prezydent Miasta na podstawie art. 10 ust. 6 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 128) oraz § 3 ust. 1 pkt 3, § 6 i § 8 ust. 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. z 2003 r. Nr 177, poz. 1729, dalej powoływane jako rozporządzenie w sprawie warunków zarządzania ruchem), po uzyskaniu pozytywnej opinii Komisji Organizacji i Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego z [...] czerwca 2017 r. - zatwierdził bez uwag projekt stałej organizacji ruchu w pasie drogowym ul. P. w T. w związku z wyznaczeniem przejścia dla pieszych w rejonie posesji P. [...].
Skargę na powyższy akt złożyła M. B. Skarżąca wskazała, że przedmiotowe przejście dla pieszych zostało zlokalizowane na wprost wejścia do budynku przy ul. P [...] w T. (będącego jej własnością), co doprowadziło do znacznego obniżenia wartości tej nieruchomości i poważne utrudnienia w korzystaniu z niej, a także ograniczyło możliwość w rozporządzaniu tą nieruchomością. Zaskarżonemu aktowi zarzuciła:
1. naruszenie przepisów prawa materialnego, które miało wpływ na wynik sprawy, polegające na:
- naruszeniu art. 10 ust. 6 Prawa o ruchu drogowym oraz § 3 ust. 1 pkt 3, § 6 i § 8 ust. 2 rozporządzenia w sprawie warunków zarządzania ruchem, a także § 127 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie oraz punktu 5.2.6.2. rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach;