Wyrok WSA w Warszawie z dnia 20 września 2018 r., sygn. III SA/Wa 4134/17
Interpretacje podatkowe; Podatek dochodowy od osób fizycznych
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Maciej Kurasz, Sędziowie sędzia delegowany SO Agnieszka Baran (sprawozdawca), sędzia WSA Honorata Łopianowska, Protokolant referent stażysta Anna Barska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 20 września 2018 r. sprawy ze skargi B. Sp. z o.o. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 26 września 2017 r. nr 0114-KDIP3-1.4011.227.2017.2.EC w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych oddala skargę
Uzasadnienie
B. sp. z o.o. z siedzibą w W. (dalej: Skarżąca, Strona, Spółka, Wnioskodawca) w dniu 18 lipca 2017 r. wniosła o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z otrzymaniem przez rolników dodatkowych produktów w związku z organizowaną akcją promocyjną.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.
Spółka prowadzi działalność obejmującą dystrybucję na polskim rynku produktów marki B. z zakresu dwóch głównych segmentów działalności: (i) środków ochrony zdrowia, (ii) środków ochrony roślin. Wniosek dotyczy segmentu działalności związanego ze środkami ochrony roślin.
W ramach prowadzonej działalności Spółka dokonuje sprzedaży towarów (np. nasion lub środków ochrony roślin) do dystrybutorów. Natomiast dystrybutorzy dokonują odprzedaży towarów na rzecz rolników lub dalszych podmiotów w łańcuchu dostaw (dalej razem jako: dystrybutorzy), którzy ostatecznie dokonują odsprzedaży towarów na rzecz rolników, lub bezpośrednio na rzecz rolników.
W ramach prowadzonej działalności sprzedażowej w tym zakresie Spółka organizuje akcje promocyjne skierowane do rolników. W ramach przedmiotowych akcji w przypadku dokonania zakupu od dystrybutora lub Spółki odpowiedniej ilości/wartości towarów lub zakupu określonych towarów, rolnicy będą uprawnieni do uzyskania (i) dodatkowego produktu(ów) bezpośrednio od Spółki (dodatkowy produkt może stanowić produkt znajdujący się w ofercie Spółki lub towar nabyty przez Spółkę dla celów promocji). W rezultacie, dodatkowy produkt(y) przekazywany jest bezpośrednio przez Spółkę w przypadku zakupów towarów za pośrednictwem dystrybutorów lub bezpośrednio od Spółki.