Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 13 czerwca 2018 r., sygn. IV SA/Po 320/18

Administracyjne postępowanie

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Maciej Busz Sędzia WSA Józef Maleszewski Asesor sądowy WSA Katarzyna Witkowicz-Grochowska (spr) Protokolant st.sekr.sąd. Justyna Hołyńska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 13 czerwca 2018 r. sprawy ze skargi M. P. na decyzję Inspektor Sanitarny z dnia [...] stycznia 2018 r. nr [...] w przedmiocie umorzenia postępowania uchyla zaskarżoną decyzję i poprzedzającą ją decyzję Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w K. z dnia [...] października 2017 r., znak [...]

Uzasadnienie

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w K. na podstawie art. 12 ust. 1 ustawy z dnia [...] marca 1985r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 2017 r. poz. 1261) oraz art. 105 § 1 ustawy z dnia [...] czerwca 1960r Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017, poz. 1257) umorzył w całości postępowanie w sprawie choroby zawodowej u P. M. P.. W motywach uzasadnienia organ I instancji wskazał, że brak jest podstaw do merytorycznego rozpoznania sprawy i wydania decyzji załatwiającej sprawę przez rozstrzygnięcie jej co do istoty. Strona ani jej pełnomocnik nie złożyli prawidłowo wypełnionych formularzy zgłoszeń podejrzenia chorób zawodowych, które wskazywałyby konkretne jednostki chorobowe dolegające stronie, a nie tylko zawierające spis poszczególnych rodzajów chorób zawodowych w rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie chorób zawodowych (Dz. U. z 2013 r., poz. 1367). Organ argumentował, że pomimo wielu pouczeń ustnych i pisemnych strony i jej pełnomocnika, braki w tym zakresie nie zostały usunięte. Brak wiedzy co do konkretnych jednostek chorobowych dolegających stronie, a kwalifikowanych zgodnie z powyższym rozporządzeniem jako choroby zawodowe nie popartych przy tym żadną dokumentacją lekarską, uniemożliwiły tutejszemu organowi podjęcie jakichkolwiek działań merytorycznych w przedmiotowej sprawie, a w szczególności skierowanie strony na badania w celu rozpoznania choroby zawodowej i uzyskania orzeczenia lekarskiego, co z kolei umożliwiłoby wydanie stosownej decyzji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00