Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 12 czerwca 2018 r., sygn. III SA/Gl 56/18

Inne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Małgorzata Herman, Sędziowie Sędzia WSA Barbara Brandys-Kmiecik (spr.), Sędzia WSA Barbara Orzepowska-Kyć, Protokolant Katarzyna Czabaj, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 12 czerwca 2018 r. sprawy ze skargi L. Z. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie odmowy wznowienia postępowania 1) uchyla zaskarżoną decyzję, 2) zasądza od Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Katowicach na rzecz strony skarżącej kwotę 697 (sześćset dziewięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z [...]r. nr [...] Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Katowicach, po rozpatrzeniu odwołania L. Z., utrzymał w mocy własną decyzję z [...] r. nr [...] odmawiającą uchylenia - po wznowieniu postępowania - decyzji ostatecznej Dyrektora Izby Celnej w Katowicach z [...] r. nr [...], którą uchylono w całości decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w C. z [...] r. nr [...] i określono wysokość zobowiązania w podatku akcyzowym za grudzień 2006 r. w wysokości [...] zł.

W podstawie prawnej zaskarżonej decyzji organ powołał art. 233 § 1 pkt 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 201 ze zm.; dalej zwana O.p.).

W uzasadnieniu przedstawiono stan faktyczny i prawny sprawy. Podkreślono, że L. Z. prowadząc w przedmiotowym okresie działalność gospodarczą pod firmą "A" posiadała koncesję na obrót paliwami ciekłymi. Naczelnik Urzędu Celnego w C. zweryfikował przedłożone przez nią kopie oświadczeń dotyczących sprzedaży oleju opałowego w przedmiotowym okresie i stwierdził, że znaczna ich część nie czyni zadość wymogom formalnym określonym w § 4 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z 22 kwietnia 2004 r. w sprawie obniżenia stawek podatku akcyzowego (Dz. U. nr 87, poz. 625, ze zm., dalej rozporządzenie MF), a mianowicie zawiera niekompletne dane adresowe, braki co do informacji o miejscu wystawienia oświadczenia, numeru NIP i PESEL, podpisów. Ponadto wskazał, że oświadczenia są w części nieczytelne. W związku z powyższym organ wszczął z urzędu postępowanie podatkowe w sprawie określenia zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym za orzekany miesiąc. W toku tego strona uzupełniła braki formalne oświadczeń oraz zawarte w nich nieczytelne dane. Dostarczyła również dokumenty finansowo-księgowe oraz magazynowe, a także uzupełniające oświadczenia zestawione w formie tabeli zawierającej dane osobowe i adresowe osób fizycznych, które kupowały olej opałowy. Organ włączył również do materiału dowodowego protokoły zeznań zatrudnionych przez podatniczkę kierowców, złożonych w sprawie karnoskarbowej. Zeznania te dotyczyły zasad i sposobu sprzedaży oleju opałowego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00