Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie WSA w Olsztynie z dnia 27 kwietnia 2018 r., sygn. I SA/Ol 225/18

Wstrzymanie wykonania aktu

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Renata Kantecka po rozpoznaniu w dniu 27 kwietnia 2018 r. na posiedzeniu niejawnym wniosku D. S. o wstrzymanie wykonania zaskarżonej decyzji w sprawie ze skargi D. S. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w O. z dnia "[...]", nr "[...]" w przedmiocie: zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym oraz opłaty paliwowej za poszczególne miesiące 2013 i 2014 r. postanawia: odmówić wstrzymania wykonania zaskarżonej decyzji WSA/post.1 - sentencja postanowienia

Uzasadnienie

D. S. w związku z wniesioną do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie skargą zwrócił się z wnioskiem o wstrzymanie wykonania wymienionej wyżej decyzji Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w O. W uzasadnieniu podniósł, iż natychmiastowe wykonanie decyzji spowoduje trudne do odwrócenia skutki. Wyjaśnił, że prowadzi działalność gospodarczą w zakresie transportu drogowego towarów. Do prowadzenia powyższej działalności wykorzystuje samochody, w liczbie wynikającej ze zgromadzonego materiału dowodowego, przy czym w przeważającej części nie stanowią one jego własności. I tak przykładowo wskazał, że w dniu 6 grudnia 2017r. zawarł umowę leasingu operacyjnego na naczepę powyżej 2 t. - wartość przedmiotu umowy 113.950 zł, w związku z czym zobowiązany jest spłacać raty w kwocie 2.010,17 zł netto. Ponadto w dniu 15 września 2017r. zawarł umowę leasingu na ciągnik siodłowy rok prod. 2014 - wartość przedmiotu umowy 242.250 zł, wysokość miesięcznej raty 4.137,78 zł. Wskazał, że zobowiązany jest spłacać kredyt zaciągnięty na budowę domu, do spłaty pozostało ok. 100.000 zł, wysokość miesięcznej raty wynosi 650 zł. W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zatrudnia 6 osób na umowę o pracę, 1 osobę na umowę zlecenia, co generuje koszty w wysokości ok. 16.500 zł miesięcznie z tytułu wynagrodzeń oraz składek na ubezpieczenie społeczne. Nadto skarżący ponosi koszty własnego ubezpieczenia społecznego w kwocie ok. 1.200 zł miesięcznie. Wyjaśnił także, że w ostatnich miesiącach br. wydatki z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej przekroczyły uzyskiwane dochody. W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą skarżący zobowiązany jest do bieżącego regulowania zobowiązań wynikających z faktur wystawionych przez jego kontrahentów. Zaznaczył, że trudna sytuacja na rynku, w tym częste problemy z terminowym otrzymywaniem należności, wpływają negatywnie na terminową realizację zobowiązań. Zdaniem wnioskodawcy z przedstawionej podatkowej księgi przychodów i rozchodów za rok 2018 wynika, że sytuacja finansowa nie jest najlepsza. Charakter ciążących na skarżącym zobowiązań jest tego rodzaju, że muszą być regulowane terminowo, w przeciwnym razie staną się natychmiast wymagalne, co będzie miało katastrofalne skutki dla prowadzonego przedsiębiorstwa i osób w nim zatrudnionych. W uzasadnieniu wniosku skarżący stwierdził, że nie posiada środków finansowych, zaś prowadzone przez niego przedsiębiorstwo żadnych własnych środków trwałych, które byłyby wystarczające na pokrycie zobowiązania podatkowego określonego zaskarżoną decyzją. Podkreślił, że sytuacja na rynku firm transportowych i usług budowlanych jest trudna, co skutkuje m.in. koniecznością stosowania "wydłużonych" 60- dniowych terminów płatności. Zdaniem skarżącego, powyższe spełnia przesłankę do wstrzymania wykonania decyzji, o której mowa w art. 61§ 3 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2017r. poz. 1369), dalej jako "p.p.s.a.".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00