Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 24 stycznia 2018 r., sygn. III SA/Gl 955/17

art. 2 a Ordynacji podatkowej nie może być rozumiany jako dyrektywa pozwalająca na dostosowanie konstrukcji podatku do sytuacji danego podatnika.

Teza urzędowa

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Barbara Brandys-Kmiecik, Sędziowie Sędzia WSA Małgorzata Herman, Sędzia WSA Adam Nita (spr.), Protokolant st. sekr. sąd. Joanna Spadek, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 stycznia 2018 r. przy udziale - sprawy ze skargi Miasta G. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia [...]r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług oddala skargę.

Uzasadnienie

W zaskarżonej interpretacji indywidualnej z [...] r., nr [...], Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (zwany dalej Organem interpretacyjnym) uznał za nieprawidłowe własne stanowisko w sprawie zaprezentowane przez Gminę Miasta G. (zwaną dalej Gminą, Wnioskodawcą lub Skarżącym) we wniosku o interpretację indywidualną, datowanym na 1 sierpnia 2017 r.

Interpretacja została wydana w oparciu o następujący stan faktyczny dotyczący zdarzenia przyszłego. Wnioskodawca jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych, zwolnionym podmiotowo z tej daniny publicznej na mocy art. 6 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (w chwili złożenia wniosku o interpretację indywidualną, tj. Dz.U. z 2016 r., poz. 1888 ze zm., obecnie tj. Dz.U. z 2017 r., poz. 2343 - zwana dalej u.p.d.o.p.). Jednocześnie, pozostaje on podatnikiem podatku od towarów i usług (ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tj. Dz.U. z 2017 r. poz. 1221 - zwana dalej u.p.t.u.), zarejestrowanym dla celów tej daniny jako podatnik VAT czynny.

Jak wyartykułowano we wniosku o interpretację indywidualną, Gmina ponosi i będzie ponosiła nakłady inwestycyjne związane z przedsięwzięciem pod nazwą "Budowa budynku szpitala miejskiego" (określana dalej jako Inwestycja). Ich efekt przybiera zaś formę zespołu środków trwałych. Do czynionych nakładów inwestycyjnych należą m.in. koszty tzw. opłat przyłączeniowych, fakturowane na Wnioskodawcę przez podmioty trzecie. Gmina wyjaśniła, że opłatę przyłączeniową uiszcza z tytułu umów o przyłączenie do sieci dystrybucyjnych co najmniej energii elektrycznej, energii cieplnej, sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, zawartych z przedsiębiorstwami. Należność ta stanowi bezpośrednie następstwo decyzji o rozpoczęciu realizacji Inwestycji, a jej poniesienie - zważywszy na charakter Inwestycji - jest niezbędnym warunkiem do rozpoczęcia użytkowania budynków/budowli zgodnie z ich przeznaczeniem. Od uiszczenia wspomnianej opłaty zależy również samo prowadzenie i zakończenie robót budowlanych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00