Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 15 listopada 2017 r., sygn. I SA/Ol 632/17

Podatek dochodowy od osób fizycznych

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Wiesława Pierechod, Sędziowie sędzia WSA Przemysław Krzykowski (sprawozdawca), sędzia WSA Ryszard Maliszewski, Protokolant specjalista Paweł Guziur, po rozpoznaniu w Olsztynie na rozprawie w dniu 15 listopada 2017r. sprawy ze skargi C. P. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej z dnia "[...]" nr "[...]" w przedmiocie odmowy stwierdzenia nadpłaty w podatku dochodowym od osób fizycznych za 2010 r. oddala skargę

Uzasadnienie

Zaskarżoną do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie decyzją z dnia "[...]" Dyrektor Izby Administracji Skarbowej utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Skarbowego z dnia "[...]", odmawiającą C.P. stwierdzenia nadpłaty w podatku dochodowym od osób fizycznych za 2010 r. w kwocie 13.680 zł.

Z uzasadnienia poddanego kontroli Sądu rozstrzygnięcia wynika, że pismem z dnia 30 grudnia 2016 r. C.P. wniosła o stwierdzenie nadpłaty w podatku dochodowym od osób fizycznych za 2010 r. w kwocie 13.680 zł, wskazując, że w kosztach uzyskania przychodu wynagrodzeń pracowników błędnie pominięto wynagrodzenie właściciela niepublicznego przedszkola, pełniącego jednocześnie funkcje dyrektora, które pokryte zostało z dotacji otrzymanej z budżetu Gminy. W ocenie strony, otrzymana dotacja nie stanowiła dla niej wynagrodzenia za pracę, lecz przychód z działalności gospodarczej zwolniony z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 ze zm.), dalej: "u.p.d.o.f.", który stanowiąc w części pokrycie wydatków na wynagrodzenie, powinien zostać w tym zakresie zakwalifikowany do kosztów uzyskania przychodów.

Powołując w materialnoprawnej podstawie rozstrzygnięcia brzmienie art. 72 § 1 pkt 1 oraz art. 75 § 2 zd. 1, § 3 i § 4a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 201 ze zm.), Dyrektor Izby Administracji Skarbowej wskazał, że podatniczka prowadzi niepubliczne Przedszkole A, którego działalność jest finansowana z dotacji z budżetu Miasta oraz wpłat od rodziców z tytułu czesnego. Strona jest zarówno organem prowadzącym (właścicielem), jak i dyrektorem przedszkola. W 2010 r. otrzymała z budżetu Miasta dotację w wysokości 760.379 zł, z czego w związku ze zwrotem w maju 2010 r. kwoty 2.441 zł, rozliczyła ostatecznie kwotę 757.938 zł. Jak wskazał organ, z przedłożonego w toku postępowania rozliczenia dotacji nie wynikało, aby wynagrodzenie dyrektora przedszkola zostało wypłacone z tej dotacji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00