Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 17 października 2017 r., sygn. II SA/Wr 237/17

Odpady

 

Dnia 17 października 2017 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Władysław Kulon Sędziowie: Sędzia WSA Alicja Palus Sędzia WSA Anna Siedlecka (spr.) Protokolant Krzysztof Erbel po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 26 września 2017 r. sprawy ze skargi A. Sp. z o.o. we W. na uchwałę Sejmiku Województwa D. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa D. 2016-2022 I. stwierdza nieważność zaskarżonej uchwały w całości; II. zasądza od Sejmiku Województwa D. na rzecz strony skarżącej kwotę 780 (słownie: siedemset osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Spółka A. sp. z o.o. z siedzibą we W. wniosła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu skargę na uchwałę Nr [...] Sejmiku Województwa D. z dnia [...] r. w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa D. 2016-2022.

W skardze zarzucono naruszenie przepisów postępowania, które miało wpływ na wynik sprawy:

1) § 22 pkt 1, 3 w związku z § 40 ust. 4 uchwały Nr [...] Sejmiku Województwa D. z dnia 18 lutego 2010 r. w sprawie przyjęcia Statutu Województwa D. (Dz.Urz.Woj.D. [...]) i w zw. z art. 7 § 1 [zamiast "§" winno być "ust." - przyp. Sądu] ustawy o samorządzie województwa ("u.s.w.") poprzez przyjęcie zaskarżonej uchwały pomimo braku jej prawidłowego zaopiniowania przez Komisje: Uchwałodawczą, Przestrzegania Prawa i Bezpieczeństwa oraz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w sytuacji, gdy ostateczna treść projektu WPGO została udostępniona radnym dopiero w przeddzień sesji Sejmiku, na której przedmiotowa uchwała została przyjęta, podczas gdy materiały będące przedmiotem prac komisji jej członkowie powinni otrzymać na trzy dni przed posiedzeniem;

2) § 43 ust. 1 i 2 Statutu w zw. z art. 7 § 1 [zamiast "§" winno być "ust." - przyp. Sądu] u.s.w. poprzez przyjęcie uchwały pomimo otrzymania przez radnych jej ostatecznego projektu dopiero w przeddzień sesji, na której doszło do przyjęcia uchwały w sytuacji niewymagającej niezwłocznego zwołania sesji, gdy tymczasem zawiadomienie o zwołaniu sesji wraz z porządkiem obrad i projektami uchwał powinno być doręczone radnym na pięć dni przez dniem rozpoczęcia obrad;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00