Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Kielcach z dnia 26 października 2017 r., sygn. I SA/Ke 435/17

Podatek od towarów i usług

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Maria Grabowska (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Danuta Kuchta, Sędzia WSA Ewa Rojek, Protokolant Starszy inspektor sądowy Anna Adamczyk, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 26 października 2017 r. sprawy ze skargi J. W. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w K. z dnia [...] r. [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług za poszczególne miesiące 2011 r. 1. uchyla zaskarżoną decyzję w części określającej zobowiązanie w podatku od towarów i usług za miesiące styczeń, kwiecień, maj, październik, listopad 2011 r. oraz określającej kwotę nadwyżki podatku naliczonego nad należnym do przeniesienia na następny okres rozliczeniowy za miesiące luty, marzec, czerwiec, lipiec, wrzesień 2011r.; 2. oddala skargę w pozostałym zakresie; 3. zasądza od Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w K. na rzecz J.W. kwotę 3409 (trzy tysiące czterysta dziewięć) złotych tytułem częściowego zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

I SA/Ke 435/17

Uzasadnienie

Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w K. decyzją z [...] r. nr [...]utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Skarbowego w B. - Z. z [...]. znak- od [...] w sprawie określenia J. W.zobowiązania podatkowego w podatku od towarów i usług za styczeń 2011 r. w wysokości 294918 zł, kwiecień 2011 r. w wysokości 37.994 zł, maj 2011 r. w wysokości 10.645,00 zł, sierpień 2011 r. w wysokości 38.344 zł, październik 2011 r. w wysokości 31.320 zł, listopad w wysokości 32.051 zł oraz prawidłowej kwoty nadwyżki podatku naliczonego nad należnym do przeniesienia na następny okres rozliczeniowy za miesiące luty 2011 r. w wysokości 118.310 zł, marzec 2011 r. w wysokości 249 zł, czerwiec 2011 r. w wysokości 115.519 zł, lipiec 2011 r. w wysokości 46.934 zł, wrzesień 2011 r. w wysokości 644 zł, oraz grudzień w wysokości 391.540 zł.

W uzasadnieniu wskazano, że kontrola prawidłowości rozliczenia podatku od towarów i usług za okres od stycznia 2011 r. do grudnia 2011 r. przeprowadzona w firmie J.W. - Zakład Instalatorstwa Elektrycznego i Telekomunikacyjnego w B.-Z. wykazała, że podatnik w kontrolowanym okresie nie ujął w ewidencji sprzedaży VAT oraz deklaracjach VAT-7 za miesiące styczeń, luty, marzec 2011 r. kwot za wynajem lokalu dla Apteki z Plusem. W toku kontroli stwierdzono ponadto, że w obrocie prawnym istniały dwie umowy najmu dotyczące tego samego lokalu użytkowego położonego w B. - Z. przy ul. B.W. 31, zawarte pomiędzy podatnikiem, a W.F. sp. z o.o. z W.K. (Spółka) - reprezentowaną przez W.H. - prezesa zarządu. Umowy pochodziły z tej samej daty i z mocą obowiązywania od tego samego dnia, przy czym z umów wynikały różne kwoty czynszu najmu lokalu użytkowego, tj. czynsz miesięczny 13.980 zł za lokal o pow. 597 m² oraz 2000 zł netto, bez podania powierzchni użytkowej lokalu. Umowy te zostały zawarte na czas określony, tj. 5 lat i zostały podpisane przez: J.W. - Wynajmujący oraz W.H. - Prezesa Zarządu W.F. sp.z o.o. Najemca. W trakcie kontroli podatnik przedłożył ponadto kopie faktur za wynajem przedmiotowego lokalu na wartość netto 2000 zł - VAT 440 zł za okres od stycznia do grudnia 2011 r. Przeprowadzone w Spółce, oparciu o dokumenty przekazane przez Biuro Rachunkowe P. sp. z o.o., czynności sprawdzające wykazały, że Spółka w 2011 r. księgowała kwoty 2000 zł miesięcznie. Ponadto ustalono, że w Spółce nie były prowadzone kontrole podatkowe, adres siedziby firmy ul. N. 5F lok. C73, 05-552 W. K. znany jako "wirtualne biuro rachunkowe", brak danych adresowych prezesa spółki W. S.. Brak również możliwości ustalenia miejsca pobytu przedstawicieli spółki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00